Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Indexations
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 21 (2020): The “European Dream”: Narratives of a Crisis in Film and photography
No. 21 (2020): The “European Dream”: Narratives of a Crisis in Film and photography
Monographic on The “European Dream”.
DOI:
https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2020.vi21
Published:
2020-07-26
Full Issue
PDF (Español)
HTML
Presentation
El “sueño europeo”: narrativas fílmicas y fotográficas de una crisis
Pablo Echart, Paolo Russo
5-16
pdf (Español)
HTML (Español)
The “European Dream”: Narratives of a Crisis in Film and photography
Pablo Echart, Paolo Russo
17-28
PDF
HTML
ARTICLES
Rise and crisis of the “european dream”: A brief history in photo books
Javier Ortiz-Echagüe, Araceli Rodríguez Mateos
29-57
PDF (Español)
HTML (Español)
El joven Winston y El instante más oscuro: Winston Churchill como líder político en una Europa cambiante
Marta Frago, Daniel Sierra
59-81
PDF (Español)
HTML (Español)
La crisis constructiva del sueño europeo en Metrópolis, de Fritz Lang. Un estudio contextual comparado de los mitos de Prometeo y Atlas
Marcos Jiménez González , Jorge Latorre Izquierdo
83-110
PDF (Español)
HTML (Español)
Europe and the European Dream in the film arts. An analysis of the impact of the European cinema within its own territory
Roberto Gelado-Marcos, Javier Figuero-Espadas
111-143
PDF (Español)
HTML (Español)
The European space dream as an alternative in Alice Winocour's Proxima (2019)
Antonio Sánchez-Escalonilla
145-171
PDF (Español)
HTML (Español)
Costa-Gavras’cinema in the XXI century: Representations of the idea of Europe
Ricardo Jimeno Aranda, José Antonio Jiménez de las Heras
173-198
PDF (Español)
HTML (Español)
Precarity times: work and death. European´s dream crisis in Robin Campillo´s films
Lucas Martinelli
199+220
PDF (Español)
HTML (Español)
The European politics of “hostipitality” in the cinema of Ruben Östlund: The Square (2017) as a case-study
Mónica Fernández Jiménez, Sofía Martinicorena Zaratiegui, Inés Paris Arranz
221-242
PDF (Español)
HTML (Español)
Aeneas of the 21st century: narratives of the migratory crisis in comics published in Spain (2014-2019)
Raúl Álvarez Gómez
243-266
PDF (Español)
HTML (Español)
The Sky Turns (2004): Mercedes Álvarez’s counter-monument to the idea of progress
Georgina Oller Bosch
267-288
PDF (Español)
HTML (Español)
Miscellany
The photography in Gustavo Doré’s work during his trip to Spain
Juan Antonio Fernández Rivero
289-318
PDF (Español)
HTML (Español)
Order, Truth, Beauty: The Poetics of Mac-Mahon
David Oubiña
319-335
PDF (Español)
HTML (Español)
Music and documentary films. A dialogue between Errol Morris and Philip Glass: The Thin Blue Line (1988)
Pablo Vegas Fernández
337-351
PDF (Español)
HTML (Español)
Pablo Trapero’s poetics: impotence, cathabasis and corrosion of the law
Alfredo Dillon
353-372
PDF (Español)
HTML (Español)
Sexuality, Body Politics and Socio-Educational Function of the Cinema in Touch Me Not (Adina Pintilie, 2018)
Silvia Guillamón Carrasco , Jorge Belmonte Arocha
373-401
PDF (Español)
HTML (Español)
Vera, un cuento cruel (1973) Josefina Molina. A Horror Spanish Movie Directed by a Woman
Luis Deltell Escolar, Andrea Muñoz Giner
403-424
PDF (Español)
HTML (Español)
The use of zombies as metaphorical constructions in television fiction. In the Flesh as a case study analysis
Alberto Añón Lara
405-428
PDF (Español)
HTML (Español)
The ratings of the Chilean Film Censorship Board in 1960-1973. A study on the changing film reception
Jorge Iturriaga Echeverría, Francisca Torres-Cortés
429-458
PDF (Español)
HTML (Español)
Diálogos y reseñas
Paul Buhle y Dave Wagner (2019). La izquierda de Hollywood: La historia no contada de las películas de la época dorada
Luis Miguel Machín Martín
459-462
PDF (Español)
HTML (Español)
Valeriano Durán Manso (coordinador). (2020). Rompiendo el código Personajes y sexualidades latentes en el Hollywood clásico.
Sara Rebollo-Bueno
463-467
PDF (Español)
HTML (Español)
Shaila García Catalán. La luz lo ha revelado. 50 películas siniestras
Aarón Rodríguez Serrano
468-471
PDF (Español)
HTML (Español)
Pablo Alzola Cerero (2020). El cine de Terrence Malick. La esperanza de llegar a casa
Chantal Poch
472-475
PDF (Español)
HTML (Español)
Estrada Álvarez, A., Defossé, N. y Zavala Scherer, D. (Coords.) (2019). Cine político en México (1968-2017)
Montserrat Jurado Martín
476-481
PDF (Español)
HTML (Español)
Eduardo de la Vega Alfaro (2017). Cine, política y censura en la era del Milagro Mexicano
Obed González
482-487
PDF (Español)
HTML (Español)
Emilio C. García Fernández, Cristina Manzano Espinosa y Luis Deltell Escolar (2017). Nuevos márgenes del cortometraje
Alejandro de Vega
488-490
PDF (Español)
HTML (Español)
Laura González-Flores (2018). La fotografía ha muerto, ¡viva la fotografía!
Juliana Robles de la Pava
491-496
PDF (Español)
HTML (Español)
Rafael Rodríguez Tranche (2019). La máscara sobre la realidad. La información en la era digital.
Vicente J. Benet
497-502
PDF (Español)
HTML (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
JCR y JCI WOS
scopus
sellofecyt
gs
2023 H5 |
7
dailnet
redib
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
|
##plugins.blocks.mostDownload.settings.blockTitle##
(1109)
El Archivo de Memoria Fotográfica de la Guerra Civil. La fotografía publicada como objeto de estudio
(648)
Calígula (1979), ¿cine erótico o cine pornográfico?
(622)
Fotografía en América Latina: historia e historiografía (siglos XIX y XX)
(568)
Repensar narrativas fotográficas: reflexiones historiográficas sobre Magnum Photos y el legado de Sergio Larraín
(417)
Fotografía, violencia de Estado y legibilidad de la historia.
(4755)
Rojo amanecer: el problema de la imagen de Tlatelolco 1968
(2626)
Trastornos de personalidad y cine
(1953)
Límites y paradojas de una fotografía de prensa: análisis de una foto de Madres de Plaza de Mayo durante la dictadura militar en Argentina
(1806)
Relajo y humor carnavalesco como sátira política en Un mundo maravilloso (Estrada, 2006)
(1672)
Roma ciudad abierta: el neorrealismo y la representación del miedo y el heroísmo en la Italia de la posguerra
antiplagio
licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Information
For Readers
For Authors
For Librarians