The “European Dream”: Narratives of a Crisis in Film and photography 

Autores/as

  • Pablo Echart Universidad de Navarra, España España
  • Paolo Russo Oxford Brookes University, United Kingdom Reino Unido

DOI:

https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2020.vi21.9997

Resumen

This monographic issue of Fotocinema aims to delve into how the arts and audiovisual media reflect on the idea of ??Europe as a “Common Home”, on the deep crisis that it is experiencing today, and on the main challenges and problems it currently faces if it is to make its own regeneration and survival possible once again.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Biografía del autor/a

Pablo Echart, Universidad de Navarra, España

Profesor Titular en la Universidad de Navarra.Departamento de Cultura audiovisual y comunicación.

Department of Audiovisual Culture and Communication (DCCA)

Profesor Titular en la Universidad de Navarra.

Paolo Russo, Oxford Brookes University, United Kingdom

PhD Senior Lecturer in Film. School of Arts, Faculty of Technology, Design and Environment.

https://www.brookes.ac.uk/templates/pages/staff.aspx?wid=&op=full&uid=p0075215

Citas

Balló, J. y Pérez, X (1997). La semilla inmortal. Barcelona: Anagrama.
Bauman, Z. (2016). Extraños llamando a la puerta. Barcelona: Paidós. Berlant, L. (2011). Cruel Optimism. Durham (NC) and London: Duke University Press.
Hermsen, J. J. (2019). La melancolía en tiempos de incertidumbre. Madrid: Siruela.
Kovacsics, V. (2018). Ya no se puede volver a casa. Caimán cuadernos de cine, Especial nº 18 [32], 6-9.
Lakoff, G. and Johnson, M. (1980). Metaphors We Live By. Chicago: University of Chicago Press.
Liz, M. (2016). Euro-Visions. Europe in Contemporary Cinema. Nueva York: Bloombury Academics.
Lorey, I. (2016). Estado de inseguridad. Gobernar la precariedad. Madrid: Traficantes de sueños.
Magris, C. (2020). Occidente, víctima de su propia vileza. El Mundo, 13 de marzo, 36-37.
Nichols, B. (1997). La representación de la realidad. Cuestiones y conceptos sobre el documental. Barcelona: Paidós.
Peris Cancio, J. A. (2018) ¿Qué puede enseñarnos el Hollywood clásico sobre la acogida a los refugiados y los desplazados? Una lectura filosófica de Si no amaneciera (1941) de Mitchell Leisen. Archivos de la Filmoteca, nº 75, 19-42.
Sánchez-Escalonilla, A. (2019). La crisis del sueño europeo: hogar y éxodo en el nuevo cine sobre migrantes y refugiados (2005-2018). Revista de Comunicación, 18 (1), 277-297.
Young, J. E. (1992). The Counter-Monument. Memory against Itself in Germany Today”. Critical Inquiry, 18 (2), 267-296.

Publicado

2020-07-23

Cómo citar

Echart, P., & Russo, P. (2020). The “European Dream”: Narratives of a Crisis in Film and photography . Fotocinema. Revista Científica De Cine Y Fotografía, (21), 17–28. https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2020.vi21.9997