Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Indexations
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 20 (2020)
No. 20 (2020)
DOI:
https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2020.v20i1
Published:
2020-01-29
Presentation
Cinema and memory: forms of production and historical dimensions
Ana Laura Lusnich, Eduardo Morettin
3-13
PDF (Español)
HTML (Español)
Disputas por la memoria histórica: memorias hegemónicas, memorias contrahegemónicas y alternativas
Patricio Guzmán and the Aesthetics/Eethics of Water
Sabrina Grillo
15-28
PDF (Español)
HTML (Español)
Coup D’État in Brazil (1964) seen from a Soviet newsreel
Marcos Napolitano
29-54
PDF (Español)
HTML (Español)
Pablo Berger's Torremolinos 73: A Post-Modern Look at Late-Franco Spain
Diane Bracco
55-78
PDF (Español)
HTML (Español)
The articulation of historical memory in Drawings for projection by William Kentridge
Cristina Manzano Espinosa
79-109
PDF (Español)
HTML (Español)
Representaciones autobiográficas y construcción de memorias personales
Cinema memory. Intersections between documentary and fiction in contemporary Latin American cinematographic practice: a case study of Roma
Francisco Julián Martínez-Cano, Begoña Ivars-Nicolás, Emilio Roselló-Tormo
111-136
PDF (Español)
HTML (Español)
Aporias and stakes of representable: voids and traces of memory in The days with him Maria Clara Escobar, 2013)
Fernando Seliprandy
137-164
PDF (Español)
HTML (Español)
Other ways of writing cinema’s history: Mexican cinematography according to three documentaries from the last years
Silvana Flores
165-196
PDF (Español)
HTML (Español)
The place of memory in the cinema of Jonas Mekas
Javier Acevedo Nieto, María Marcos Ramos
197-221
PDF (Español)
HTML (Español)
Labyrinths of remembrance. The representation of memory in Eternal Sunshine of the Spotless Mind
María del Rincón Yohn, Efrén Cuevas Álvarez, María Noguera
223-244
PDF (Español)
HTML (Español)
Secret and generational transmission. The documentary film before the family memory
Lior Zylberman
245-270
PDF (Español)
HTML (Español)
Dimensiones pública y política del patrimonio audiovisual en la construcción de la memoria
Uruguay, Chile and the rescue of magnetic memories
Mariel Balás
271-290
PDF (Español)
HTML (Español)
The audiovisual proposal and the discourse of the Museum of Memory and Human Rights of Santiago de Chile
Minerva Campos Rabadán
291-315
PDF (Español)
HTML (Español)
The modern Latin American short film. Registration, device, document and memory
Javier Cossalter
317-334
PDF (Español)
HTML (Español)
Miscellany
Juan A. Hernández Les and his “true” history of cinema
Fermín Galindo Arranz
335-358
PDF (Español)
HTML (Español)
Poetry & photography. A defense of the constructing view: an intermedial dialogue between Alberto García-Alix & Jenaro Talens
Concha Gómez, Domingo Sánchez-Mesa
359-385
PDF (Español)
HTML (Español)
Match Point (Allen, 2005): Regarding Patricia Highsmith’s Tom Ripley
María Jesús Cabello Bustos
387-412
PDF (Español)
HTML (Español)
Crisis in Lucrecia Martel's World
Sebastião Guilherme Albano
413-428
PDF (Español)
HTML (Español)
The war cinema of World War II: the case of Dunkirk
Manuel Blanco Pérez
429-452
PDF (Español)
HTML (Español)
Between recall and return. Memory and history of a ghost in A Ghost Story (David Lowery, 2017)
Víctor Iturregui-Motiloa
453-477
PDF (Español)
HTML (Español)
Diálogos y reseñas
Vidas de cine. Bizancio ante la cámara. Reseña de Elena Muñoz
Miguel Cortés Arrese
479-482
PDF (Español)
HTML (Español)
Cine español y geopolítica fascista. España y sus relaciones cinematográficas con la Argentina (1939-1943). Reseña de Andoni Iturbe Tolosa
Emeterio Díez Puertas
483-485
PDF (Español)
HTML (Español)
¡Me cago en Godard! Reseña de José María Galindo Pérez
Pedro Vallín
486-489
PDF (Español)
HTML (Español)
Fotografía [Femenino; plural]. Visiones, ensayos y otros escritos sobre mujeres fotógrafas. Reseña de Francisco Javier Lázaro Sebastián
Francisco José García Ramos Uta A. Felten
490-495
PDF (Español)
HTML (Español)
La mirada múltiple. Imagen y tecnología en el arte moderno. Reseña de Alberto García Alberti
Arturo Colorado Castellary
496-501
PDF (Español)
HTML (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
JCR y JCI WOS
scopus
sellofecyt
gs
2023 H5 |
7
dailnet
redib
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
|
##plugins.blocks.mostDownload.settings.blockTitle##
(1109)
El Archivo de Memoria Fotográfica de la Guerra Civil. La fotografía publicada como objeto de estudio
(632)
Calígula (1979), ¿cine erótico o cine pornográfico?
(612)
Fotografía en América Latina: historia e historiografía (siglos XIX y XX)
(568)
Repensar narrativas fotográficas: reflexiones historiográficas sobre Magnum Photos y el legado de Sergio Larraín
(417)
Fotografía, violencia de Estado y legibilidad de la historia.
(4714)
Rojo amanecer: el problema de la imagen de Tlatelolco 1968
(2616)
Trastornos de personalidad y cine
(1944)
Límites y paradojas de una fotografía de prensa: análisis de una foto de Madres de Plaza de Mayo durante la dictadura militar en Argentina
(1799)
Relajo y humor carnavalesco como sátira política en Un mundo maravilloso (Estrada, 2006)
(1674)
Roma ciudad abierta: el neorrealismo y la representación del miedo y el heroísmo en la Italia de la posguerra
antiplagio
licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Information
For Readers
For Authors
For Librarians