Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Indexations
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 16 (2018)
No. 16 (2018)
DOI:
https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2018.v0i16
Published:
2018-01-28
Presentation
Un camino por el que aventurarse. Eduardo Rodríguez Merchán In Memoriam
Luis Deltell Escolar
3-6
PDF (Español)
HTML (Español)
Photography-Painting-Cinema: Aesthetic Interconexions
Arturo Colorado Castellary, Vinicius Andrade Pereira
7-13
PDF (Español)
HTML (Español)
ARTICLES
The pictorial influence in the spatial representation of the cinema of the origins. The off-sreen relation from the cinema of Georges Méliès
Susana Palés
15-33
PDF (Español)
HTML (Español)
L’objet trouvé or the shadow of the found object. From photography to cinema, from painting to Man Ray
Mar Marcos Molano
35-49
PDF (Español)
HTML (Español)
Les Mystères du château du dé, revealed by Man Ray. The cinema painted, photographed, thought
Ana Puyol Loscertales
51-77
PDF (Español)
HTML (Español)
Cinema betrays painting: An approach to french film theory from André Bazin and Jean Mitry
Santiago López Delacruz
79-101
PDF (Español)
HTML (Español)
The invention of landscape in the photograph by Claudia Jaguaribe
Fernando Gonçalves
103-125
PDF (Español)
HTML (Español)
Keys of Baroque painting in Akira Kurosawa’s black and white cinema
Raúl Álvarez Gómez
127-151
PDF (Español)
HTML (Español)
Symbiotic relationship between painting and cinema in matte painting
Darío Lanza Vidal
153-172
PDF (Español)
HTML (Español)
“The Countess is Dead”. Metamorphosed pictorial inheritances in l’Apollonide (Bertrand Bonello, 2011)
Teresa Sorolla Romero
173-195
PDF (Español)
HTML (Español)
Framing and deframing: Space and significance in Ida
Rafael Suárez Gómez
197-222
PDF (Español)
HTML (Español)
Twin Peaks 03: A 18 hours lenght canvas
Ignacio Pedro Mínguez Martín
223-241
PDF (Español)
HTML (Español)
Miscellany
The ontology of the hybrid image: Updating the ontological basis of André Bazin’s film theory
Lourdes Esqueda Verano
243-264
PDF (Español)
HTML (Español)
Self-reflexivity in classic argentine comedy
Alejandro Kelly Hopfenblatt
265-288
PDF (Español)
HTML (Español)
Julia Roberts and Charlize Theron in Mirror, mirror and Snow white and the huntsman: Two competing wicked queens, under the influence of Walt Disney’s heroine
Arnaud Duprat de Montero
289-305
PDF (Español)
HTML (Español)
The homosexual characters in the classic melodrama: adaptations of Broadway to Hollywood (1951-1961)
Valeriano Durán Manso
307-334
PDF (Español)
HTML (Español)
Sound of horror: The (im)possible formulation of the monstrous
Rubén Higueras Flores
335-349
PDF (Español)
HTML (Español)
Two interpretations of (the same) space. Mythic north american landscape in film (Badlands, Terrence Malick 1973) and photobook (Redheaded Peckerwood, Christian Patterson, 2011)
Marta García Sahagún, Celia Vega Pérez
350-379
PDF (Español)
HTML (Español)
Diálogos y reseñas
VFX y CGI: la imagen digital y los procesos tradicionales en el cine. Entrevista a Elio Quiroga
Francisco Vegas Molina
381-393
PDF (Español)
HTML (Español)
Fotografía en España (1839-2015) historia, tendencias, estéticas. Reseña de Bernardo Riego Amézaga
Carmelo Vega
395-400
PDF (Español)
HTML (Español)
Comunismo del hombre solo. Un ensayo sobre Aki Kaurismaki. Reseña de Ivana Peric
Federico Galende
401-406
PDF (Español)
HTML (Español)
Trayectorias, ciclos y miradas del cine español (1982-1998). Reseña de Luis Deltell
José Luis Sánchez Noriega
407-409
PDF (Español)
HTML (Español)
Leni Riefenstahl. Reseña de Nicolás Ried
Manuel García Roig
411-415
PDF (Español)
HTML (Español)
Dentro del cuadro. 50 presencias pictóricas en el cine. Reseña de Irene Raya Bravo.
Mónica Barrientos-Bueno
417-419
PDF (Español)
HTML (Español)
Desde el polvo del Anáhuac a la tradición del páramo. Reseña de Gabriela Sodi Miranda
Obed González
421-426
PDF (Español)
HTML (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
JCR y JCI WOS
scopus
sellofecyt
gs
2023 H5 |
7
dailnet
redib
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
|
##plugins.blocks.mostDownload.settings.blockTitle##
(1109)
El Archivo de Memoria Fotográfica de la Guerra Civil. La fotografía publicada como objeto de estudio
(653)
Calígula (1979), ¿cine erótico o cine pornográfico?
(623)
Fotografía en América Latina: historia e historiografía (siglos XIX y XX)
(568)
Repensar narrativas fotográficas: reflexiones historiográficas sobre Magnum Photos y el legado de Sergio Larraín
(417)
Fotografía, violencia de Estado y legibilidad de la historia.
(4782)
Rojo amanecer: el problema de la imagen de Tlatelolco 1968
(2632)
Trastornos de personalidad y cine
(1960)
Límites y paradojas de una fotografía de prensa: análisis de una foto de Madres de Plaza de Mayo durante la dictadura militar en Argentina
(1806)
Relajo y humor carnavalesco como sátira política en Un mundo maravilloso (Estrada, 2006)
(1683)
Roma ciudad abierta: el neorrealismo y la representación del miedo y el heroísmo en la Italia de la posguerra
antiplagio
licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Information
For Readers
For Authors
For Librarians