Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Indexations
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 17 (2018)
No. 17 (2018)
DOI:
https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2018.v0i17
Published:
2018-07-19
Presentation
Las revoluciones en el visor: intervención, persistencia, usos
Pascale Thibaudeau, Sonia Kerfa
3-12
PDF (Español)
HTML (Español)
Les Révolutions dans le viseur : intervention, rémanence, usages
Pascale Thibaudeau, Sonia Kerfa
13-24
PDF (Español)
HTML (Español)
a) Revolución e intervención: ¿una praxis del contrapoder?
Photographic images of «Tragic Week» in the catalan illustrated press: the images of an insurrection
Jean-Paul Aubert
25-55
PDF (Español)
HTML (Español)
Contributions of Jorge Sanjinés to the revolutionary cinema
Óscar Andrés Pardo Vélez
57-78
PDF (Español)
HTML (Español)
For the argentine paths. A course through the political - militant cinema of Raymundo Gleyzer
Charo López Marsano
79-97
PDF (Español)
HTML (Español)
Narrative and memories of the Zapatista Army of National Liberation in the documentary film
Delmar Ulises Méndez Gómez
99-123
PDF (Español)
HTML (Español)
Documentaries on 15-m: A plural modality for a plural revolution
Carmen Moreno-Nuño
125-149
PDF (Español)
HTML (Español)
b) Creación y Revolución: usos variables
Art and ideology in S. M. Eisenstein’s movies
Daniel C. Narváez Torregrosa
151-177
PDF (Español)
HTML (Español)
Photomontage as a revolutionary agent
Cláudia Raquel Lima
179-207
PDF (Español)
HTML (Español)
The absent revolution. Ghosts and echoes from May 68 in Jean-Luc Godard and Dziga Vertov´s cinema
Iván Gómez
209-226
PDF (Español)
HTML (Español)
No podemos hablar ya sino a través de los restos: fragment and phantasm of the mexican 68 in contemporary experimental cinema
Miguel Errazu
227-246
PDF (Español)
HTML (Español)
Registering the image of people to bring back to the people. Images by and for the revolution: Mozambique and the cinema
José Antonio Jiménez de las Heras, Ricardo Jimeno Aranda
247-275
PDF (Español)
HTML (Español)
When revolutions are exotic. Michael Christopher Brown (Magnum Photos) and the Lybian revolution, 2011
Jean Kempf
277-295
PDF (Español)
HTML (Español)
Miscellany
The subjective immersion of a phenomenological narration. About Saul’s son (Saul fia, Lászlo Nemes, 2015)
Pablo Ferrando García, Francisco Javier Gómez Tarín
297-320
PDF (Español)
HTML (Español)
The use of travelling as a mark of Wes Anderson's style: analysis of Rushmore (1998), The Royal Tenenbaums (2001) and The Grand Budapest Hotel (2014)
Tomás Atarama-Rojas, Fiorella Vílchez Chiroque
321-342
PDF (Español)
HTML (Español)
Beauty and unreality in the new feminist porn: the pornographic image of Erika Lust
Álvaro Martín Sanz
343-365
PDF (Español)
HTML (Español)
Chaplin and Cantinflas get serious. The final speeches of The great dictator and Su excelencia
Félix Caballero Wangüemert
367-390
PDF (Español)
HTML (Español)
Filmic form and otherness: towards an ethical reading of the Stanley Kubrick´s works
Aarón Rodríguez Serrano
391-412
PDF (Español)
HTML (Español)
About the sensitibility of the cinema spectator according to Julián Marías
Juan Granados Valdéz
413-427
PDF (Español)
HTML (Español)
The perception of short films by spanish film professionals
Alejandro de Vega de Unceta
429-456
PDF (Español)
HTML (Español)
Systematization, accumulation and process in the work of three andalusian photographers: Clara González Ortega, Gabriel Campuzano and Juan Carlos Bracho
Alberto Estudillo-Ruiz, Paco Lara-Barranco
457-480
PDF (Español)
HTML (Español)
A kind of neglected visual document in Spain: the spiritualist photograpy
Jordi Ardanuy, Martí Flò Csefkó
481-508
PDF (Español)
HTML (Español)
Diálogos y reseñas
Bruno Serralongue in Chiapas, back on a double revolution
Philippe Bazin
509-527
PDF (Español)
HTML (Español)
Motivos visuales del cine. Reseña de Luis Miguel Machín Martín
Jordi Balló Alain Bergala (eds.)
528-529
PDF (Español)
HTML (Español)
El efecto Phi. 14 ensayos sobre la imagen fotográfica y cinematográfica. Reseña de Elios Mendieta Rodríguez
Juan Carlos Alfeo Luis Deltell (coords.)
530-534
PDF (Español)
HTML (Español)
Praxis del cine. Reseña de Carlos Javier Eguren Hernández
Noël Burch
535-536
PDF (Español)
HTML (Español)
La escritura (in)visible. 50 películas esenciales para estudiar el cine clásico. Reseña de José María Galindo Pérez
Rubén Higueras Flores Aarón Rodríguez Serrano
537-540
PDF (Español)
HTML (Español)
Ciudades americanas en el cine. Reseña de Yolanda López López
Gloria Camarero Gómez (ed.)
541-543
PDF (Español)
HTML (Español)
De cultura visual y documentales en España (1934-1966): la obra cinematográfica del marqués de Villa Alcázar. Reseña de Francisco García Gómez
Emilio Ortega Arjonilla (Ed.)
544-547
PDF (Español)
HTML (Español)
La Estética Televisiva en las Series Contemporánea. Reseña de Paula Meliveo
Miguel Ángel Huerta Floriano Pedro Sangro (ed.)
548-551
PDF (Español)
HTML (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
JCR y JCI WOS
scopus
sellofecyt
gs
2023 H5 |
7
dailnet
redib
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
|
##plugins.blocks.mostDownload.settings.blockTitle##
(1109)
El Archivo de Memoria Fotográfica de la Guerra Civil. La fotografía publicada como objeto de estudio
(653)
Calígula (1979), ¿cine erótico o cine pornográfico?
(623)
Fotografía en América Latina: historia e historiografía (siglos XIX y XX)
(568)
Repensar narrativas fotográficas: reflexiones historiográficas sobre Magnum Photos y el legado de Sergio Larraín
(417)
Fotografía, violencia de Estado y legibilidad de la historia.
(4782)
Rojo amanecer: el problema de la imagen de Tlatelolco 1968
(2632)
Trastornos de personalidad y cine
(1960)
Límites y paradojas de una fotografía de prensa: análisis de una foto de Madres de Plaza de Mayo durante la dictadura militar en Argentina
(1806)
Relajo y humor carnavalesco como sátira política en Un mundo maravilloso (Estrada, 2006)
(1683)
Roma ciudad abierta: el neorrealismo y la representación del miedo y el heroísmo en la Italia de la posguerra
antiplagio
licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Information
For Readers
For Authors
For Librarians