Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Indexations
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 19 (2019)
Vol. 19 (2019)
DOI:
https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2019.v2i19
Published:
2019-07-22
Presentation
Aquí un amigo. Francisco García Gómez (1968-2019) In Memoriam
Gonzalo M. Pavés
3-8
PDF (Español)
HTML (Español)
Ambliopía
Paula Gortázar, Ramón Esparza
9-13
PDF (Español)
HTML (Español)
Amblyopia
Paula Gortázar, Ramón Esparza
14-18
PDF (Español)
HTML (Español)
ARTICLES
Hysterical devices and hypervisibility: aesthetic transfers between the 'fin-de-siêcle' medical imagery and the avant-garde
Paula Arantzazu Ruiz
19-44
PDF (Español)
HTML (Español)
The incomplete vision. Halfway seeing as an axis for artistic production
Tania Castellano San Jacinto
45-70
PDF (Español)
HTML (Español)
Avant-Garde Photographics: Multidisciplinary Precedents Advancing Transdisciplinary Arts into the New Century
Steve Yates
71-100
PDF (Español)
HTML (Español)
Subjective documentary photography in ‘Normalised’ Czechoslovakia (1968-89). Decoding Vladimír Birgus’ work
Paula Gortázar
101-123
PDF (Español)
HTML (Español)
Blind points: Time, memory and cinematic dimension of the photography-painting relationship
Ricardo González-García
125-150
PDF (Español)
HTML (Español)
Darkness, a photographic strategy in the limit of its essence to represent the urban periphery
Gema Pastor Andrés
151-174
PDF (Español)
HTML (Español)
The hypermetrope view: photojournalism in the age of social networks
Mar Marcos Molano, Ana Tagarro
175-188
PDF (Español)
HTML (Español)
Photography’s failure: an intermedial response to the phenomenological agenda in Roland Barthes’ camera lucida
Alfredo Lèal
189-211
PDF (Español)
HTML (Español)
Miscellany
Shame (2011) by Steve McQueen. Cinema in the second degree: Hypertextuality
Manuel Antonio Díaz Gito
213-236
PDF (Español)
HTML (Español)
All that is solid melts into air. About The killing (Stanley Kubrick, 1956)
Malena Verardi
237-254
PDF (Español)
HTML (Español)
Romanticism and anti-romanticism in La La Land
Emilio José Álvarez Castaño
255-277
PDF (Español)
HTML (Español)
The axiological blindness as a consecuence of the construction of the myth. The case of Unforgiven (1992) of Clint Eastwood
Ignacio Gaztaka
279-300
PDF (Español)
HTML (Español)
Caligula (1979), erotic cinema or pornographic cinema?
Carlos García Carballo
301-325
PDF (Español)
HTML (Español)
The cinema of Mar Coll: catalan inheritances of Eric Rohmer
Álvaro Martín Sanz
327-350
PDF (Español)
HTML (Español)
The dance, a corporeal narrative of horror in Luca Guadagnino’s Suspiria
Patricia Úbeda Sánchez
351-370
PDF (Español)
HTML (Español)
Diálogos y reseñas
La crisis de lo real. Representaciones de la crisis financiera de 2008 en el audiovisual contemporáneo. Review by Rafael Cherta Puig y María Teresa Garrido Bigorra
Javier Marzal et al.
371-376
PDF (Español)
HTML (Español)
Ensayos de poética. Miradas sobre el contacto entre el cine y la poesía. Review of Víctor Iturregui-Motiloa
Jorge Oter, Santos Zunzunegui
377-380
PDF (Español)
HTML (Español)
Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes. Reseña de Francisco Casado
Marión Le Corre-Carrasco, Philippe Merlo-Morat, José Luis Sánchez Noriega
381-385
PDF (Español)
HTML (Español)
Tiempos de ninguna edad. Distopía y cine. Review of Alba Navarro
Antonio Santos
386-388
PDF (Español)
HTML (Español)
El cambio ya está aquí. 50 películas para entender la Transición española. Review of Francisco Javier Lázaro Sebastián
Ana Asión Suñer
389-394
PDF (Español)
HTML (Español)
La fotografía, interpretaciones históricas en la prensa española (1839-1900). Review of Juan-Francisco Torregrosa Carmona
Juan Miguel Sánchez Vigil
395-397
PDF (Español)
HTML (Español)
Arte y Cine. Movimientos artísticos y cinematográficos tras 1945. Review by Jorge Daza Llorens
Mario-Paul Martínez, Miguel Herrero Herrero
398-400
PDF (Español)
HTML (Español)
Filosofía cinemática como ética del porvenir: recuperar y recomenzar el tiempo perdido. Review of Obed González
Rafael de García Pavón
401-403
PDF (Español)
HTML (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
JCR y JCI WOS
scopus
sellofecyt
gs
2023 H5 |
7
dailnet
redib
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
|
##plugins.blocks.mostDownload.settings.blockTitle##
(1109)
El Archivo de Memoria Fotográfica de la Guerra Civil. La fotografía publicada como objeto de estudio
(653)
Calígula (1979), ¿cine erótico o cine pornográfico?
(623)
Fotografía en América Latina: historia e historiografía (siglos XIX y XX)
(568)
Repensar narrativas fotográficas: reflexiones historiográficas sobre Magnum Photos y el legado de Sergio Larraín
(417)
Fotografía, violencia de Estado y legibilidad de la historia.
(4782)
Rojo amanecer: el problema de la imagen de Tlatelolco 1968
(2632)
Trastornos de personalidad y cine
(1960)
Límites y paradojas de una fotografía de prensa: análisis de una foto de Madres de Plaza de Mayo durante la dictadura militar en Argentina
(1806)
Relajo y humor carnavalesco como sátira política en Un mundo maravilloso (Estrada, 2006)
(1683)
Roma ciudad abierta: el neorrealismo y la representación del miedo y el heroísmo en la Italia de la posguerra
antiplagio
licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Information
For Readers
For Authors
For Librarians