Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
Indexations
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 18 (2019)
No. 18 (2019)
DOI:
https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2019.v0i18
Published:
2019-01-27
Presentation
Word and Image
Edoardo Balletta, Manuel Blanco
3-11
PDF (Español)
HTML (Español)
ARTICLES
Title sequences as film heritage. From informative documents to artwork
María Begoña Sánchez Galán
13-36
PDF (Español)
HTML (Español)
Cinema and multilingualism in the subtitled abbey of Jean-Jacques Annaud
Fran Mateu
37-59
PDF (Español)
HTML (Español)
The effective use of the image and the word in an oleanian film rewriting of Tormento
Cristina Jiménez Gómez
61-76
PDF (Español)
HTML (Español)
Words and images of the underground culture in the filme 1,2,3 al escondite inglés (Iván Zulueta, 1970)
Elena Rosillo
77-98
PDF (Español)
HTML (Español)
Writer’s block in The Lost Weekend (Billy Wilder, 1945)
Juan Carlos Pueo
99-112
PDF (Español)
HTML (Español)
The Table Work in the Audiovisual Media: The Hermeneutics of the Word/Logos
Emeterio Diez Puertas, Jorge Iván Suárez
113-135
PDF (Español)
HTML (Español)
Speech balloons as transposition of comic dialogue to cinema in Who wants to Jessie? (Kdo Chce Zabít Jessii?, Václav Vorlí?ek, 1966)
Luis E. Froiz Casal
137-158
PDF (Español)
HTML (Español)
Metaphors about time and perception. A study about Villeneuve’s movie: Arrival
Deborah Rodríguez R.
159-174
PDF (Español)
HTML (Español)
Photograms and screens. Images through the lens of words and words through the lens of images
Verónica Tell
175-191
PDF (Español)
HTML (Español)
From the photographic to contemporary photograpy: The image in the discursive interchange
Leticia Rigat
193-213
PDF (Español)
HTML (Español)
Miscellany
About the discursive dimension of photography in the sixties: a genealogy of the documentary side of concept art
Víctor Murillo Ligorred
215-230
PDF (Español)
HTML (Español)
Nature in Virxilio Viéitez’s photography
Miguel Cavadas Docampo
231-248
PDF (Español)
HTML (Español)
The evolution of the images in the years of the last argentine military dictatorship: circulation and recepcion of hermetic-metaphorical fictions
Ana Laura Lusnich
249-272
PDF (Español)
HTML (Español)
The music, propaganda and the No-Do advertising
Rafael Ángel Rodríguez López
273-290
PDF (Español)
HTML (Español)
Rojo amanecer: the image problem of Tlatelolco 1968
Carlos Belmonte Grey
291-306
PDF (Español)
HTML (Español)
Diálogos y reseñas
From shared screenplays and other ideas. Interview with Inés Bortagaray
David Vázquez Couto
307-313
PDF (Español)
HTML (Español)
The uncomfortable look. An interview with Ignacio Pardo
Sara Donoso
314-322
PDF (Español)
HTML (Español)
Fotografía de Casiano Alguacil. Monumentos artísticos de España
Beatriz Sánchez Torija
323-325
PDF (Español)
HTML (Español)
Bajo el signo de la melancolía. Cine, desencanto y aflicción
Santos Zunzunegui
326-328
PDF (Español)
HTML (Español)
Adaptación 2.0. Estudios Comparados Sobre Intermedialidad. In honorem José Antonio Pérez Bowie
Antonio Gil González, Pedro Javier Pardo (edit.)
329-331
PDF (Español)
HTML (Español)
Goya en el audiovisual. Aproximación a sus constantes narrativas y estéticas en el ámbito cinematográfico y televisivo
Francisco Javier Lázaro Sebastián Fernando Sanz Ferreruela
332-334
PDF (Español)
HTML (Español)
El efecto Sherlock Holmes. Variaciones de la mirada de Manet a Hitchcock
Victor Stoichita
335-337
PDF (Español)
HTML (Español)
Cine desde las dos orillas: directores españoles y brasileños
María Marcos Ramos (ed.).
338-343
PDF (Español)
HTML (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
JCR y JCI WOS
scopus
sellofecyt
gs
2023 H5 |
7
dailnet
redib
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
|
##plugins.blocks.mostDownload.settings.blockTitle##
(1109)
El Archivo de Memoria Fotográfica de la Guerra Civil. La fotografía publicada como objeto de estudio
(578)
Calígula (1979), ¿cine erótico o cine pornográfico?
(571)
Fotografía en América Latina: historia e historiografía (siglos XIX y XX)
(568)
Repensar narrativas fotográficas: reflexiones historiográficas sobre Magnum Photos y el legado de Sergio Larraín
(417)
Fotografía, violencia de Estado y legibilidad de la historia.
(4596)
Rojo amanecer: el problema de la imagen de Tlatelolco 1968
(2565)
Trastornos de personalidad y cine
(1924)
Límites y paradojas de una fotografía de prensa: análisis de una foto de Madres de Plaza de Mayo durante la dictadura militar en Argentina
(1766)
Relajo y humor carnavalesco como sátira política en Un mundo maravilloso (Estrada, 2006)
(1661)
Roma ciudad abierta: el neorrealismo y la representación del miedo y el heroísmo en la Italia de la posguerra
antiplagio
licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Information
For Readers
For Authors
For Librarians