Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Boletín de Arte
Current
Indexaciones
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 41 (2020)
No. 41 (2020)
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2020.v41i
Published:
2020-11-11
Presentation
Presentación
1-19
pdf (Español)
Contrasts
Translucent strategies and counter-images: breaking up with hegemonic representation.
Haizea Barcenilla Garcia
23-32
pdf (Español)
HTML (Español)
Inji Efflatoun: White Light
Anneka Lenssen
33-44
pdf
HTML (Español)
The Book and its Significance in Carmelite Pictures
Fernando Moreno Cuadro
45-56
pdf (Español)
HTML (Español)
Research Paper
The Motif of the Police Still Life
Jordi Balló Fantova, Alan Salvadó Romero, Eduard Cairol Carabí
59-70
pdf (Español)
HTML (Español)
Transcending Institutional Critique: Pepón Osorio’s Scene of The Crime (Whose Crime?) (1993)
Clara Derrac Soria
71-79
pdf
HTML (Español)
Rabelais’s Gargantua, a Turning Point in the Work of Antoni Clavé
Salvador Haro González, Jaime Mairata Laviña
81-91
pdf (Español)
HTML (Español)
The Angel and the Ram in the Sacrifice of Isaac. Continuity and Variation in Visual Culture
Andrés Herraiz Llavador
93-102
pdf (Español)
HTML (Español)
The Irruption of Feminisms in Anti-Franco Art. Notes on the Dimension of Politics in María Franciska Dapena
Ane Lekuona Mariscal
103-115
pdf (Español)
HTML (Español)
The Fall of the Titans: Anti-Islamic Propaganda and Mitologic Issues in the Public Festivals at the Portuguese Court
Borja Franco Llopis, Iván Rega Castro
117-128
pdf (Español)
HTML (Español)
Notes on Civil Engineering in Cuba and its First Iron Bridge: an 1859 Bollman’s Truss Bridge for the Almendares River in Havana
Ignacio J. López Hernández
129-138
pdf (Español)
HTML (Español)
Two Attributions of Early Works to the Sculptor Luis Salvador Carmona: Our Lady of Sorrows and the Christ of the Forsaken of Escurial in the Province of Cáceres (1730-1732)
Vicente Méndez Hernán
139-149
pdf (Español)
HTML (Español)
Fortitude’s Iconographic Type in the «New Visuality»
María Montesinos Castañeda
151-160
pdf (Español)
HTML (Español)
The Painter Francisco Agustín Grande and the Bishop Antonio Caballero y Góngora. La Piedad in the Sanctuary of the Parish Church of San Miguel, Córdoba (1795)
Miguel Ángel Nieto Márquez
161-169
pdf (Español)
HTML (Español)
The Demolition of the Royal Stables and the Projects of a Failed Republican Museum: From the Cars and Popular Arts Museum to the Weapons and Tapestries Museum
Álvaro Notario Sánchez
171-180
pdf (Español)
HTML (Español)
The Barracks of the Civil Guard and Carabineros (Border Guards): González Edo’s Unpublished Studies and Projects for the Málaga Coast
Daniel Pinzón-Ayala
181-193
pdf (Español)
HTML (Español)
Textiles in Basque Art. Evolution and Significance in Contemporary Artistic Production
Alazne Porcel Ziarsolo, Enara Artetxe Sánchez
195-208
pdf (Español)
HTML (Español)
Power, Memory and Identity. A Postcolonial Reading of Contemporary South African Feminist Art
Santiago Rementeria-Sanz
209-218
pdf (Español)
HTML (Español)
Subjetive Bodies and Artistic Images: the Biopolitical Logic of Art History
Santos Rojas Ogáyar
219-226
pdf (Español)
HTML (Español)
The Cathedral of Granada: Architecture and Symbolism. On the Meaning of the Temple Designed by Siloe
Victoriano Sainz Gutiérrez
227-237
pdf (Español)
HTML (Español)
Cultural Factory and Niemeyer’s Brand. Avilés: a Creative City in the Atlantic Arc
Natalia Tielve García
239-250
pdf (Español)
HTML (Español)
Varia
Judith y Holofernes de Antonio de Pereda: una excepcional representación de poder femenino en la pintura española del siglo XVII
Begoña Álvarez Seijo
253-257
pdf (Español)
HTML (Español)
Dos pinturas inéditas de José García Ramos o el ideal pictórico andaluz
Álvaro Cabezas García
259-263
pdf (Español)
HTML (Español)
Diego Fernández y Jehan Ysambart en el origen de la catedral gótica de Sevilla (1431-1435)
David Caramazana Malia
265-268
pdf (Español)
HTML (Español)
Un San Bruno inédito de alabastro atribuido a José de Mora, en la Cartuja de Granada
José Policarpo Cruz Cabrera
269-272
pdf (Español)
HTML (Español)
Rodrigo Gil de Hontañón y la Colegiata de Peñaranda de Duero (Burgos): aportación a su estudio
Juan Escorial Esgueva
273-278
pdf (Español)
HTML (Español)
La ri-scrittura del patrimonio culturale nell’Era digitale
Mario Buono, Rosa Maria Giusto
279-283
pdf (Español)
HTML (Español)
Una Magdalena penitente por los hermanos García. Nueva escultura y tema para su catálogo de terracotas
José Javier Gómez Jiménez
285-288
pdf (Español)
HTML (Español)
Nuevas adiciones al catálogo de Bernardo Lorente Germán
Jesús Porres Benavides
289-293
pdf (Español)
HTML (Español)
Nuevos datos sobre el traslado del tesoro de la catedral de Sevilla a Cádiz en 1810. Documentación inédita: inventario y correspondencia
Manuel Varas Rivero
295-298
pdf (Español)
HTML (Español)
La hacienda de Santo Tomás del Monte en Churriana (Málaga). De jardín conventual a palacio barroco
José Miguel Morales Folguera
299-303
pdf (Español)
HTML (Español)
An interview with Pedro G. Romero
Enrique Fuenteblanca
305-311
pdf (Español)
HTML (Español)
Bibliographic comments
Ribeiro Dos Santos, Renata: Arte contemporáneo latinoamericano en España: Dos décadas de exposiciones (1992-2012)
Irene Valle Corpas
315-317
pdf (Español)
HTML (Español)
Borisonik, Hernán: Soporte. El uso del dinero como material en las artes visuales. Support. Money as Material in Visual Arts
Juan Acerbi
318-319
pdf (Español)
HTML (Español)
Luna, Diego: Muntadas. On Media Control
María Antonia Blanco Arroyo
320-322
pdf (Español)
HTML (Español)
López de Muniain, Gorka: Máscaras mortuorias. Historia del rostro ante la muerte
Jorge Jiménez López
323-325
pdf (Español)
HTML (Español)
Canalda Llobet, Silvia: Francisco de Asís en San Pietro in Montorio. Los frescos de la Real Academia de España
Laura García Sánchez
326-328
pdf (Español)
HTML (Español)
Pizza, Antonio: Intersecciones. Cultura urbana, arte y arquitectura en los siglos XIX y XX
Alessandro Scarnato
329
pdf (Español)
HTML (Español)
Almarza Burbano, María Elisa: Vida y obra del pintor malagueño Horacio Lengo Martínez de Baños (1834-1890)
Francisco José Rodríguez Marín
330-331
pdf (Español)
HTML (Español)
González Román, Carmen y Macartney, Hilary (eds.): Teatralidad y performatividad de las artes: el contexto hispánico en la Europa de los siglos XVI-XVIII
Rosario Camacho Martínez
332-336
pdf (Español)
HTML (Español)
Sazatornil Ruiz, Luis y Urquízar Herrera, Antonio (eds.): Arte, ciudad y culturas nobiliarias en España (siglos XV-XIX)
Isabel María Rodríguez Marco
337-340
pdf (Español)
HTML (Español)
Contreras-Guerrero, Adrián: Escultura en Colombia. Focos productores y circulación de obras (siglos XVI-XVIII)
José Ignacio Mayorga Chamorro
341-343
pdf (Español)
HTML (Español)
Exhibition reviews
Construir el aire. Arquitectura y diseño hinchable, 1960-1975
Luis Delgado Mata
347-351
pdf (Español)
HTML (Español)
Exilio y nostalgia. Dibujos inéditos y libros ilustrados de Picasso en la colección de la familia Arias
Álvaro Galán Castro
352-354
pdf (Español)
HTML (Español)
Seguir, seguir. Hacer lo siguiente
José Luis Panea
355-358
pdf (Español)
HTML (Español)
La pintura: un reto permanente
Gonzalo Rodríguez Gómez
359-362
pdf (Español)
HTML (Español)
David Delfín
Ismael Amaro Martos
363-369
pdf (Español)
HTML (Español)
Arlequín. Una exposición para mirar y leer
Pablo Salazar Jiménez
370-373
pdf (Español)
HTML (Español)
In memoriam
Estella
Rosario Camacho Martínez
377
pdf (Español)
HTML (Español)
Caballero de fina estampa. In memoriam de don Antonio Bonet Correa
Alfredo J. Morales
378-379
pdf (Español)
HTML (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
JCR y JCI WOS
quartil
FECYT
indexada
gs
2023 H5 |
3
Keywords
redib
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
|
##plugins.blocks.mostDownload.settings.blockTitle##
(4435)
Las Vírgenes de la Leche en el taller de los Macip: tablas devocionales, encargos y… exámenes de maestría
(876)
El motivo del bodegón policial
(469)
Hilma af Klint, esoterismo occidental y el problema de la creatividad arti?stica moderna
(418)
Artificial Intelligence Generated Art Imitation and the Art World: Implications and Further Questions
(399)
«Depero. Automatico, acrobatico»
(2447)
La imagen del carnero en el Sacrificio de Isaac. Continuidad y variación en la cultura visual
(2143)
La comida de Jesús en casa de Simón el Fariseo de Rubens y su influencia en dos obras malagueñas
(1122)
Iconoclasia, cuerpo y poder: las mujeres y las protestas mediante las intervenciones a obras de arte
(1041)
La "Sforzinda" de Filarete: Ciudad ideal y recreación del mundo
(971)
Artificial Intelligence Generated Art Imitation and the Art World: Implications and Further Questions
antiplagio
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems