Enseñanza de la ortografía, tratamiento didáctico y consideraciones de los docentes de Educación Primaria de la provincia de Almería
DOI:
https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi4.10964Keywords:
ortografía, didáctica, aprendizaje, enseñanza, investigaciónAbstract
A través de las opiniones recogidas de docentes de Educación Primaria que imparten el área de Lengua y Literatura Castellana, esta investigación trata de abordar las concepciones docentes y los planteamientos metodológicos empleados en la enseñanza de la ortografía. Se constata una elevada preocupación por las faltas ortográficas y el reconocimiento de un fracaso generalizado; queda patente la predisposición del profesorado en la aplicación de nuevas propuestas didácticas y la reflexión en los planteamientos didácticos.
Para el profesorado, la ortografía es básica en todas las áreas de Educación Primaria y constituye uno de los indicadores de la calidad de nuestro sistema educativo. La enseñanza de la ortografía a través de actividades que impliquen composición escrita parece ser fundamental para el profesorado aunque reclaman más alternativas consensuadas e incluidas en las programaciones.
Downloads
Metrics
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
All contents published in Investigaciones sobre la Lectura are protected under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) license. All about this license is available in the following link: <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Users can copy, use, redistribute, share and exhibit publicly as long as:
- The original source and authorship of the material are cited (Journal, Publisher and URL of the work).
- It is not used for comercial purposes.
- The existence of the license and its especifications are mentioned.
There are two sets of authors’ rights: moral and property rights. Moral rights are perpetual prerogatives, unrenounceable, not-transferable, unalienable, imprescriptible and inembargable. According to authors’ rights legislation, Investigaciones sobre la Lectura recognizes and respects authors moral rights, as well as the ownership of property rights, which will be transferred to University of Malaga in open access. The property rights are referred to the benefits that are gained by the use or the dissemination of works. Investigaciones sobre la Lectura is published in an open access form and it is exclusively licenced by any means for doing or authorising distribution, dissemination, reproduction, , adaptation, translation or arrangement of works.
Authors are responsable for obtaining the necessary permission to use copyrighted images.