Breaking new grounds in the hegemonical educational research front

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i1.7585

Keywords:

educational research, qualitative research, paradigm warfare, editorial

Abstract

Editorial presentation of Volume 1 number 1 of Margins, Education Magazine of the University of Malaga. Second issue of the magazine in which the question is addressed: Where is educational research going? The current drift of research in this field is questioned from its positivist orientation, vindicating the meaning and principles of qualitative research in its different concretions.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Manuel Fernández Navas, Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Málaga

Profesor Ayudante Doctor Departamento de Didáctica y Organización Escolar

J. Eduardo Sierra Nieto, Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Málaga

Profesor Ayudante Doctor del Departamento de Teoría e Historia de la Educación y MIDE

Noelia Alcaraz Salarirche, Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Málaga

Profesora Ayudante Doctora Departamento de Didáctica y Organización Escolar

Ester Caparrós Martín, Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Málaga

Profesora Ayudante Doctora Departamento de Didáctica y Organización Escolar

Diego Martín Alonso, Facultad de Educación, Universidad de Málaga

Facultad de Educación, Universidad de Málaga

Mayka García García, Facultad de Ciencias de la Educación Universidad de Cádiz

Profesora Titular del Departamento de Didáctica

Álvaro Pérez García, Universidad Internacional de La Rioja (UNIR)

Universidad Internacional de La Rioja (UNIR)

Laura Pérez Granados, Facultad de Ciencias de la Educación Universidad de Málaga

Profesora Sustituta interina Departamento de Didáctica y Organización Escolar,

Published

2020-01-30

How to Cite

Fernández Navas, M., Sierra Nieto, J. E., Alcaraz Salarirche, N., Caparrós Martín, E., Martín Alonso, D., García García, M., Pérez García, Álvaro, & Pérez Granados, L. (2020). Breaking new grounds in the hegemonical educational research front. Márgenes, Revista De Educación De La Universidad De Málaga, 1(1), 1–2. https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i1.7585

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>