Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Boletín de Arte
Current
Indexaciones
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 44 (2023)
No. 44 (2023)
DOI:
https://doi.org/10.24310/ba442023
Published:
2023-11-28
Presentation
Presentación
3-21
PDF (Español)
Contrasts
Materials and Italian Trousseau for the Palace of the Marquis de Santa Cruz in El Viso
Alfredo J. Morales
25-37
PDF (Español)
HTML (Español)
From Harper’s Bazaar to Formentor. Architecture, Photography and Fashion in the Thirties
Francisca Lladó Pol
39-50
PDF (Español)
HTML (Español)
Tres álbumes de grabados antiguos en la Biblioteca Nacional del Perú
Almerindo Ojeda Di Ninno
51-60
PDF (Español)
HTML (Español)
Research Paper
Details on the Painter Pedro de Mata (1564/68-1619), a Disciple of Alonso Sánchez Coello
Vicente Méndez Hernán
63-73
PDF (Español)
HTML (Español)
Francisco Gómez de Valencia, a 17th Century Painter between Granada and México
Gloria Espinosa Spínola, María Teresa Suárez Molina
75-85
PDF (Español)
HTML (Español)
Water Supply in the Plaza de San Francisco in Seville between the 13th and 16th Centuries. Medieval Functionality and Renaissance Scenography
Fernando Díaz-Moreno
87-100
PDF (Español)
HTML (Español)
New Study Perspectives on some Drawings by Alonso Cano and Sebastián de Herrera Barnuevo at the National Library of Spain
Álvaro Pascual Chenel, Ángel Rodríguez Rebollo
101-115
PDF (Español)
HTML (Español)
The Work of the Sculptor Andrés de Carvajal for Christ’s School in Estepa (Seville)
Sergio Ramírez González, Jorge Alberto Jordán Fernández
117-129
PDF (Español)
HTML (Español)
The Jesuit College of Saint Andrew of Tudela in the Architectural Designs of Javier and José Marzal y Gil (1769-1770)
María Josefa Tarifa Castilla
131-143
PDF (Español)
HTML (Español)
The Neapolitan Complex of Sant’Arcangelo a Baiano. Archival Documents and New Reconstructive Hypotheses
Rosa Maria Giusto
145-156
PDF (Español)
HTML (Español)
Picturing Nepāl in the 19th Century. Raj Man Singh Chitrakar’s Drawing
Andrea de la Rubia Gómez-Moran
157-167
PDF (Español)
HTML (Español)
Posthuman Diplomacy. On the Place of Artistic Practice in the Anthropocene
Daniel López del Rincón, Marta Piñol Lloret
169-178
PDF (Español)
HTML (Español)
Iconoclasm, Body, and Power: Women and Protests through Artwork Interventions
Blanca Aidé Herrmann Estudillo
179-190
PDF (Español)
HTML (Español)
Museums and Video Games. The Renovation of Hegemonic Cultural Spaces
Rita Aloy Ricart
191-201
PDF (Español)
HTML (Español)
The Aesthetic Construction of the Passante in the Cinema
Isabel Argüelles Rozada
203-215
PDF (Español)
HTML (Español)
Between Fiction and Reality. Landscape and Romanticism in the Afrodiasporic Video Art
Carla Ana Hayes Mayoral
217-230
PDF (Español)
HTML (Español)
Dialectical Garments. Reflections on the Use of Clothes in José Pérez Ocaña and Miguel Benlloch’s Artistic Actions
Irene Campos Pérez
231-241
PDF (Español)
HTML (Español)
Maria Eichhorn’s 5 Weeks, 25 Days, 175 Hours (2016): Subjectivity and Time in Post-Fordist Labor
Clara
243-254
PDF (Español)
HTML (Español)
The Hen as Poultry and its Foray into Contemporary Art
Andrés Richarte Ramírez
255-264
PDF (Español)
HTML (Español)
NFTs and their Incorporation into the Spanish Art Market: the Case of Contemporary Artists Participating in ARCO Madrid
Jose Luis Guijarro Alonso
265-274
PDF (Español)
HTML (Español)
Varia
Two Artworks in Search of a Client: the Pyx and the Pax of the Brotherhood of Our Lady of Montserrat in Rome
Isabel Ruiz Garnelo
277-281
PDF (Español)
HTML (Español)
Stereotomic Transfers between Valencia and France in the 16th Century: the Groined Vault of Beaulieu-lès-Loches Abbey
Víctor Daniel López Lorente
283-288
PDF (Español)
HTML (Español)
La Puerta del Perdón de la catedral de Toledo y la imagen del Green Man
José Javier Barranquero Contento
289-293
PDF (Español)
HTML (Español)
La Anunciación y los Jesuitas. Observaciones a propósito de la reaparición de dos tablas apenas conocidas de Francisco Pacheco
Enrique Muñoz Nieto
295-299
PDF (Español)
HTML (Español)
In relation to an unpublished attribution to Pedro Roldán in the Granados Collection
Carlos Maura Alarcón
301-305
PDF (Español)
HTML (Español)
An An unknown painful sculpture attributed to Fernando Ortiz
José Manuel Torres Ponce
307-312
PDF (Español)
HTML (Español)
Artificial Intelligence Generated Art Imitation and the Art World: Implications and Further Questions
Eduard-Claudiu Gross
313-316
PDF (Español)
HTML (Español)
Bibliographic comments
Pérez Bertruy, Ramona Isabel: Plano de la Alameda de México de Alexandre D’Arcourt (1771). Una visión histórica, artística y cultural
José Miguel Morales Folguera
319-320
PDF (Español)
HTML (Español)
Moreno Cuadro, Fernando: Iconografía e Iconología. Introducción al significado de la obra artística
Francisco Manuel Carmona-Carmona
321-322
PDF (Español)
HTML (Español)
Arciniega García, Luis y Serra Desfilis, Amadeo (eds.): Imágenes y espacios en conflicto: las Germanías de Valencia y otras revueltas en la Europa del Renacimiento
Claudio César Rizzuto
323-325
PDF (Español)
HTML (Español)
Bernárdez, Carmen y Vega, Jesusa: Materialidad y técnica. Una aproximación cultural a la práctica artística occidental
Álvaro Molina
326-327
PDF (Español)
HTML (Español)
Barea, Carlos (ed.): Flores para Lola. Una mirada queer y feminista sobre la faraona
Roy Postigo López
328-329
PDF (Español)
HTML (Español)
Sánchez-Biosca, Vicente: La muerte en los ojos. Qué perpetran las imágenes de perpetrador
Marcos Larraz Rincón
330-331
PDF (Español)
HTML (Español)
Azuela de la Cueva, Alicia, Peña Velasco, Concepción de la y Ruiz Ibáñez, José Javier (coords.): Tránsito en imágenes. Representaciones y olvidos de los exilios (siglos XVI-XXI)
Fernando González Moreno
332-333
PDF (Español)
HTML (Español)
Español
Sergio Martín
334-335
PDF (Español)
HTML (Español)
Martín Prada, Juan: Teoría del arte y cultura digital
Antonio Labella Martínez
336-337
PDF (Español)
HTML (Español)
Fernandez Martín, María Mercedes e Illán Martín, Magdalena: Regla Manjón Mergelina, la condesa de Lebrija. Arte, filantropía y poder en Sevilla (1851-1938)
Josefa Mata Torres
338-339
PDF (Español)
HTML (Español)
Martí Bonafé, María Ángeles (coord.): Marías. Entre la adoración y el estigma
Sergi Doménech García
340-341
PDF (Español)
HTML (Español)
Exhibition reviews
Incessant Picasso: Freedom and life
Juan José Delgado Guardiola
345-348
PDF (Español)
HTML (Español)
«Depero. Automatico, acrobatico»
Juan Agustín Mancebo Roca
349-352
PDF (Español)
HTML (Español)
In memoriam
Juan Carrete, imprescindible
Javier Blas
355-360
PDF (Español)
HTML (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
JCR y JCI WOS
quartil
FECYT
indexada
gs
2023 H5 |
3
Keywords
redib
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
|
##plugins.blocks.mostDownload.settings.blockTitle##
(4440)
Las Vírgenes de la Leche en el taller de los Macip: tablas devocionales, encargos y… exámenes de maestría
(876)
El motivo del bodegón policial
(471)
Hilma af Klint, esoterismo occidental y el problema de la creatividad arti?stica moderna
(418)
Artificial Intelligence Generated Art Imitation and the Art World: Implications and Further Questions
(399)
«Depero. Automatico, acrobatico»
(2442)
La imagen del carnero en el Sacrificio de Isaac. Continuidad y variación en la cultura visual
(2143)
La comida de Jesús en casa de Simón el Fariseo de Rubens y su influencia en dos obras malagueñas
(1114)
Iconoclasia, cuerpo y poder: las mujeres y las protestas mediante las intervenciones a obras de arte
(1047)
La "Sforzinda" de Filarete: Ciudad ideal y recreación del mundo
(971)
Artificial Intelligence Generated Art Imitation and the Art World: Implications and Further Questions
antiplagio
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems