Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Trasvases entre la Literatura y el Cine
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Submissions
Statistics
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 1 (2019): Número 1
No. 1 (2019): Número 1
DOI:
https://doi.org/10.24310/Trasvasestlc.v1i0
Published:
2019-12-18
Full Issue
PDF (Español)
HTML (Español)
Monograph Introduction
Introduction to Fertile dialogues between Japanese narrative and cinema (coord. by Antonio Míguez Santa Cruz)
Coord. by Antonio Míguez Santa Cruz
Antonio Míguez Santa Cruz
9-10
PDF (Español)
HTML (Español)
Monographic: Fertile dialogues between Japanese narrative and cinema
Chiaroscuros of the heart: Kokoro (Natsume S?seki-Kon Ichikawa)
Laura Montero Plata
11-36
PDF (Español)
HTML (Español)
Phantom Lights: Word and Image (Maborosi)
Linda C. Ehrlich
37-50
PDF (Español)
HTML (Español)
The end of adolescence. Love & Pop: narrative and cinematographic sources in the audiovisual adaptation of the literary discourse
Melanie Ruybal
51-60
PDF (Español)
HTML (Español)
In the footsteps of Sadako. The spectrum of literature taken to the cinema
Antonio Míguez Santa Cruz
61-80
PDF (Español)
HTML (Español)
From the word to the image: Dark Water, a ghost tale
José Eduardo Bazán Guzmán
81-93
PDF (Español)
HTML (Español)
Miscellaneous
The passions of Joanna the Mad in Spanish cinema: from history and theatre to adaptations, re-adaptations and mixed remake
Miguel Dávila Vargas-Machuca
97-128
PDF (Español)
HTML (Español)
Colloquiality in the cinematographic adaptation of the theatrical text: a proposal of interdisciplinary study with the example of Bajarse al moro
Juan García-Cardona, Irene Checa-García
129-150
PDF (Español)
HTML (Español)
Four characters looking for themselves. Comparative analysis of the presence and consequences of war in the novel and film The English Patient
Sofía Malvido Cordeiro
151-166
PDF (Español)
HTML (Español)
Literary myths and their transfer to the cinema. Towards a new post-terrifying paradigm: the socialization of the monster
Pedro Pujante
167-180
PDF (Español)
HTML (Español)
The Frankenstein Myth in Film: Transmediation and Science Fiction (Blade Runner and 2049)
Laura Sánchez López
181-196
PDF (Español)
HTML (Español)
Guillermo Arriaga. The Border Story
Gabriel Ródenas
197-206
PDF (Español)
HTML (Español)
Creator's Voice
Entrevista a Elvira Lindo
209-216
PDF (Español)
HTML (Español)
Reviews
Manuel España Arjona, La recepción de la narrativa picaresca en la serie televisiva «El pícaro» (Fernando Fernán-Gómez, 1974)
Diego Maíllo Baz
217-220
PDF (Español)
HTML (Español)
Rafael Malpartida Tirado (coord.), Recepción y canon de la literatura española en el cine
Carlos G. Pranger
221-226
PDF (Español)
HTML (Español)
Antonio Santos, Tiempos de ninguna edad. Distopía y cine
Ana María Aragón Sánchez
227-229
PDF (Español)
HTML (Español)
Adaptación 2.0. Estudios comparados sobre intermedialidad. In honorem José Antonio Pérez Bowie
Marta García Villar
231-233
PDF (Español)
HTML (Español)
Author Guidelines
Journal Scopus, Review Process and Author Guidelines
234-241
PDF (Español)
HTML (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
Social Media
Cuartil
Most Read Articles
|
Most Downloaded Articles
(264)
Una macabra fábula fantástica. Macario (Roberto Gavaldón, 1960) a partir de “El tercer invitado” (1950) de Bruno Traven
(186)
La adaptación de Perdita Durango: de Barry Gifford a Álex de la Iglesia
(131)
Las pasiones de Juana la Loca en el cine español: desde la Historia y el Teatro a las adaptaciones, readaptaciones y remakes compuestos
(127)
Tula sin censura: un recorrido por la otra versión del clásico de Miguel Picazo
(86)
Rehacer cuerpos, construir identidades. La piel que habito (Pedro Almodóvar, 2011) y Tarántula (Thierry Jonquet, 1984)
(461)
Una macabra fábula fantástica. Macario (Roberto Gavaldón, 1960) a partir de “El tercer invitado” (1950) de Bruno Traven
(330)
Las pasiones de Juana la Loca en el cine español: desde la Historia y el Teatro a las adaptaciones, readaptaciones y remakes compuestos
(256)
Doctor Zhivago (David Lean, 1965): la creación poética y su representación en el cine
(254)
Diálogos entre William Faulkner, Murakami Haruki y Lee Chang-dong: Burning
(229)
Más Allá de la Adaptación. Assassin’s Creed y los Mundos Transmediales
Keywords
antiplagio
INDEXED AT:
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems