Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Trasvases entre la Literatura y el Cine
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Submissions
Statistics
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 3 (2021)
No. 3 (2021)
DOI:
https://doi.org/10.24310/Trasvasestlc.vi3
Published:
2021-10-12
Full Issue
PDF (Español)
HTML (Español)
Monograph Introduction
Introduction to Intermediate narratives: displacements from the graphic novel to audiovisual stories (coord. by David García-Reyes)
Coord. by David García-Reyes
David García Reyes
5-8
PDF (Español)
HTML (Español)
Monograph: Intermediate narratives (coord. by David García-Reyes)
Translations from the vignette to the frame. The Graphic Narrative and its Film Adaptations
David García Reyes
9-35
PDF (Español)
HTML (Español)
Approximations and dialogues between graphic and film translations of the work of Roberto Bolaño
Gloria Sepúlveda
37-56
PDF (Español)
HTML (Español)
From a Clear Line to a Perpetual Motion: Realism and Dynamism in the Film Adaptation of The Adventures of Tintin by Steven Spielberg
Víctor Aertsen
57-80
PDF (Español)
HTML (Español)
From graphic novel to the documentary: the case of María y yo
Néstor Borquez
81-102
PDF (Español)
HTML (Español)
Beyond Adaptation. Assassin's Creed and Transmedia Worlds
Marta Fernández Ruiz
103-116
PDF (Español)
HTML (Español)
Miscellaneous
Pierre Menard’s Paradox: the film Antígona from Giorgos Tzavellas and the difficulty of adapting a classical Greek tragedy
Begoña Capllonch
117-135
PDF (Español)
HTML (Español)
Class struggle in José Donoso’s Coronation and its film adaptations
Márton Árva
137-161
PDF (Español)
HTML (Español)
The role of the spy and the adaptability of the plot in Our Man in Havana, by Graham Greene
Blanca Aidé Herrmann
163-180
PDF (Español)
HTML (Español)
Violence and the abject in Bajo este sol tremendo (2009) of Carlos Busqued and El otro hermano (2017, Israel Adrián Caetano)
Sabine Schlickers
181-194
PDF (Español)
HTML (Español)
Seconds: the dystopia that stopped being one
Enric Mas Aixalà
195-214
PDF (Español)
HTML (Español)
Doctor Zhivago (David Lean, 1965): poetic creation and its representation in cinema
Juan Carlos Pueo
215-232
PDF (Español)
HTML (Español)
The adaptation of Le Mépris (Moravia/Godard): architectural aspects
Òscar Canalís Hernández
233-243
PDF (Español)
HTML (Español)
The expressionist scene in the play The Visit and the film The Distinguished Citizen.
Katya Vázquez Schröder
245-260
PDF (Español)
HTML (Español)
Corpus
Catalogue of film adaptations in the new millennium: Spanish Literature and Cinema (2001-2020)
Rafael Malpartida Tirado
261-280
PDF (Español)
HTML (Español)
Bibliography about Spanish film adaptations of the new millennium (2001-2020)
Manuel España Arjona
281-316
PDF (Español)
HTML (Español)
Creator's Voice
Creator's voice: interview with Claudia Masin
317-324
PDF (Español)
HTML (Español)
Reviews
Darío Villanueva, El Quijote antes del cinema: Filmoliteratura
Manuel J. Muñoz Álvarez
325-239
PDF (Español)
HTML (Español)
Alba Carmona, Las reescrituras fílmicas de la comedia nueva. Un siglo en la gran pantalla
Ana María Aragón Sánchez
331-333
PDF (Español)
HTML (Español)
Marco Presotto (ed.), El teatro clásico español en el cine
Juan García Cardona
335-337
PDF (Español)
HTML (Español)
Simone Trecca, Filmicidad/literariedad/teatralidad: la diseminación intermedial de tres clásicos españoles
Ana Pascual Gutiérrez
339-341
PDF (Español)
HTML (Español)
Rafael Bonilla Cerezo (ed.), Aitana Sánchez-Gijón. Cintas y letras
Natalia Humenyuk
343-345
PDF (Español)
HTML (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
Social Media
Cuartil
Most Read Articles
|
Most Downloaded Articles
(264)
Una macabra fábula fantástica. Macario (Roberto Gavaldón, 1960) a partir de “El tercer invitado” (1950) de Bruno Traven
(186)
La adaptación de Perdita Durango: de Barry Gifford a Álex de la Iglesia
(131)
Las pasiones de Juana la Loca en el cine español: desde la Historia y el Teatro a las adaptaciones, readaptaciones y remakes compuestos
(127)
Tula sin censura: un recorrido por la otra versión del clásico de Miguel Picazo
(86)
Rehacer cuerpos, construir identidades. La piel que habito (Pedro Almodóvar, 2011) y Tarántula (Thierry Jonquet, 1984)
(461)
Una macabra fábula fantástica. Macario (Roberto Gavaldón, 1960) a partir de “El tercer invitado” (1950) de Bruno Traven
(330)
Las pasiones de Juana la Loca en el cine español: desde la Historia y el Teatro a las adaptaciones, readaptaciones y remakes compuestos
(256)
Doctor Zhivago (David Lean, 1965): la creación poética y su representación en el cine
(254)
Diálogos entre William Faulkner, Murakami Haruki y Lee Chang-dong: Burning
(229)
Más Allá de la Adaptación. Assassin’s Creed y los Mundos Transmediales
Keywords
antiplagio
INDEXED AT:
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems