Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Trasvases entre la Literatura y el Cine
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Submissions
Datos Visibilidad
Statistics
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 3 (2021)
No. 3 (2021)
DOI:
https://doi.org/10.24310/Trasvasestlc.vi3
Published:
2021-10-12
Full Issue
PDF (Español)
HTML (Español)
Monograph Introduction
Introduction to Intermediate narratives: displacements from the graphic novel to audiovisual stories (coord. by David García-Reyes)
Coord. by David García-Reyes
David García Reyes
5-8
PDF (Español)
HTML (Español)
Monograph: Intermediate narratives (coord. by David García-Reyes)
Translations from the vignette to the frame. The Graphic Narrative and its Film Adaptations
David García Reyes
9-35
PDF (Español)
HTML (Español)
Approximations and dialogues between graphic and film translations of the work of Roberto Bolaño
Gloria Sepúlveda
37-56
PDF (Español)
HTML (Español)
From a Clear Line to a Perpetual Motion: Realism and Dynamism in the Film Adaptation of The Adventures of Tintin by Steven Spielberg
Víctor Aertsen
57-80
PDF (Español)
HTML (Español)
From graphic novel to the documentary: the case of María y yo
Néstor Borquez
81-102
PDF (Español)
HTML (Español)
Beyond Adaptation. Assassin's Creed and Transmedia Worlds
Marta Fernández Ruiz
103-116
PDF (Español)
HTML (Español)
Miscellaneous
Pierre Menard’s Paradox: the film Antígona from Giorgos Tzavellas and the difficulty of adapting a classical Greek tragedy
Begoña Capllonch
117-135
PDF (Español)
HTML (Español)
Class struggle in José Donoso’s Coronation and its film adaptations
Márton Árva
137-161
PDF (Español)
HTML (Español)
The role of the spy and the adaptability of the plot in Our Man in Havana, by Graham Greene
Blanca Aidé Herrmann
163-180
PDF (Español)
HTML (Español)
Violence and the abject in Bajo este sol tremendo (2009) of Carlos Busqued and El otro hermano (2017, Israel Adrián Caetano)
Sabine Schlickers
181-194
PDF (Español)
HTML (Español)
Seconds: the dystopia that stopped being one
Enric Mas Aixalà
195-214
PDF (Español)
HTML (Español)
Doctor Zhivago (David Lean, 1965): poetic creation and its representation in cinema
Juan Carlos Pueo
215-232
PDF (Español)
HTML (Español)
The adaptation of Le Mépris (Moravia/Godard): architectural aspects
Òscar Canalís Hernández
233-243
PDF (Español)
HTML (Español)
The expressionist scene in the play The Visit and the film The Distinguished Citizen.
Katya Vázquez Schröder
245-260
PDF (Español)
HTML (Español)
Corpus
Catalogue of film adaptations in the new millennium: Spanish Literature and Cinema (2001-2020)
Rafael Malpartida Tirado
261-280
PDF (Español)
HTML (Español)
Bibliography about Spanish film adaptations of the new millennium (2001-2020)
Manuel España Arjona
281-316
PDF (Español)
HTML (Español)
Creator's Voice
Creator's voice: interview with Claudia Masin
317-324
PDF (Español)
HTML (Español)
Reviews
Darío Villanueva, El Quijote antes del cinema: Filmoliteratura
Manuel J. Muñoz Álvarez
325-239
PDF (Español)
HTML (Español)
Alba Carmona, Las reescrituras fílmicas de la comedia nueva. Un siglo en la gran pantalla
Ana María Aragón Sánchez
331-333
PDF (Español)
HTML (Español)
Marco Presotto (ed.), El teatro clásico español en el cine
Juan García Cardona
335-337
PDF (Español)
HTML (Español)
Simone Trecca, Filmicidad/literariedad/teatralidad: la diseminación intermedial de tres clásicos españoles
Ana Pascual Gutiérrez
339-341
PDF (Español)
HTML (Español)
Rafael Bonilla Cerezo (ed.), Aitana Sánchez-Gijón. Cintas y letras
Natalia Humenyuk
343-345
PDF (Español)
HTML (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
Social Media
Cuartil
Most Read Articles
|
Most Downloaded Articles
(965)
Una macabra fábula fantástica. Macario (Roberto Gavaldón, 1960) a partir de “El tercer invitado” (1950) de Bruno Traven
(916)
Las pasiones de Juana la Loca en el cine español: desde la Historia y el Teatro a las adaptaciones, readaptaciones y remakes compuestos
(755)
La Mosca (1986): la ciencia y el body horror en el cine de David Cronenberg
(697)
Máscaras y sombras. La construcción del sí-mismo en Un método peligroso (2011)
(647)
La evolución de un mito en las adaptaciones de Carmilla, escrita por Sheridan Le Fanu (1872):
(689)
Una macabra fábula fantástica. Macario (Roberto Gavaldón, 1960) a partir de “El tercer invitado” (1950) de Bruno Traven
(644)
El arte como sublimación material
(510)
Entrevista a Guillermo Arriaga
(480)
Las pasiones de Juana la Loca en el cine español: desde la Historia y el Teatro a las adaptaciones, readaptaciones y remakes compuestos
(391)
La escena expresionista en la obra teatral La visita de la vieja dama, y la película El ciudadano ilustre.
Keywords
Cinema
cinema
Literature
literature
review
adaptation
theater
Film adaptation
adaptations
comic
reception
novel
story
Koji Suzuki
XXIst century
Japan
21st century
remake
History
corpus
Writing
Body
antiplagio
INDEXED AT:
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems