La lectura dialógica como medio para la mejora de la comprensión lectora

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi5.11092

Palabras clave:

reading, dialogue, learning, reading comprehension
Agencias:

Resumen

In our society, written communication has a special significance, being an essential reading for access to information and for school success. Children acquire learning to read from the earliest ages from the relationship with the people around them. Dialogic learning is in the context of theories that emphasize interaction and dialogue as sources of learning so that the meaning, understanding and learning are enhanced through interactions that are established through a text. The purpose of this study was to analyze whether through learning programs that integrate dialogic reading along with the usual practices focused on teaching reading improved reading skills are acquired. A quasi-experimental comparison group design with pretest and posttest measures was used. In the study 120 students participated aged between 8 and 9 years.
The results weigh the potential value of the program and support the development of teaching models that integrate dialogic reading practices in classroom dynamics as it facilitates the learning of reading comprehension.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Publicación Facts

Metric
Este artículo
Otros artículos
Revisión pares 
2,4 promedio

Perfil de revisores  N/D

Información adicional autores

Información adicional autores
Este artículo
Otros artículos
Datos de investigación disponibles 
##plugins.generic.pfl.dataAvailability.unsupported##
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
Financiación 
N/D
32% con financiadores
Conflicto de intereses 
N/D
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
Metric
Para esta revista
Otras revistas
Artículos aceptados 
Artículos aceptados: 31%
33% aceptado
Días hasta la publicación 
Días hasta la publicación
145

Indexado: {$indexList}

    Indexado en
Perfil de director y equipo editorial
##plugins.generic.pfl.profiles##
Sociedad Académica/Grupo 
N/D
Editora: 
Universidad de Málaga, AECL

Descargas

Publicado

08-02-2016

Cómo citar

Gutiérrez Fresneda, R. (2016). La lectura dialógica como medio para la mejora de la comprensión lectora. Investigaciones Sobre Lectura, (5), 52–58. https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi5.11092

Número

Sección

Artículos

Artículos similares

1 2 > >> 

También puede {advancedSearchLink} para este artículo.