Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Boletín de Arte
Current
Indexaciones
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 39 (2018)
No. 39 (2018)
Septiembre 2018
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2018.v0i39
Published:
2018-09-12
Presentation
Presentación
1-19
PDF (Español)
Contrasts
On Marketing and Democracies: a Proposal by Komar and Melamid
Yayo Aznar Almazán
23-30
PDF (Español)
The Chapel of the Virgin of Campanar in Valencia: Popular Tradition Elevated in Erudite Visual Rhetoric
Rafael García Mahíques
31-47
PDF (Español)
Inés Salzillo (1717-1775): a Woman in a Baroque Sculpture Atelier
Concepción Peña-Velasco
49-72
PDF (Español)
Audacity, Delicacy and Rhetoric. Giacomo Serpotta and the Cycle of the Seraphic Virtues for the Basilica of San Francesco in Palermo
Juan Antonio Sánchez López
73-90
PDF (Español)
Research Paper
Gift, play and capital. Anthropological interpretations for the exchange of gold in Yves Klein and Joseph Beuys
Diana Angoso de Guzmán
93-100
PDF (Español)
Campo de Gibraltar Countryside through Thomas Ender’s Album of Drawings
Ana Aranda Bernal
101-112
PDF (Español)
Conversion of Historic Buildings. The Complex of San Michele a Ripa Grande in Rome and the Reale Albergo dei Poveri in Naples
Rosa Maria Giusto
113-123
PDF (Español)
Affinities and Exchanges: The Encounter between the Bengal School and the Bauhaus through two Exhibitions (Calcutta 1922 - Berlin 1923)
Sol Izquierdo de la Viña
125-137
PDF (Español)
Image and Text in Satirical Humor Magazines. An Approach to the Underground in Spain during the Late Franco Regime
Francisca Lladó Pol
139-154
PDF (Español)
More than Flowers. New Data about the Career and Artistic Production of the Painter José Romá (Valencia, 1784-1852)
María José López Terrada
155-167
PDF (Español)
Something more about Sevillian Sculptures in the Canary Islands. New Works Attributed to Blas Molner (1738-1812)
Juan Alejandro Lorenzo Lima
169-181
PDF (Español)
Processional and Wayside Crosses. Theological and Social Significance of their Iconographic Particularities
María Elvira Mocholí Martínez
183-193
PDF (Español)
Neither Forms nor Signs. The Modern Destiny of the Ghost Image
Luis Puelles Romero
195-203
PDF (Español)
The Panoramic View of Malaga Drawn by Francis Carter in 1772-1773
Luis Ruiz Padrón, Antonio Gámiz Gordo
205-216
PDF (Español)
The University Buildings of Fernando Moreno Barberá in the Campus of Blasco Ibáñez (Valencia): New Contributions to their Chronology and Construction
David Sánchez Muñoz
217-231
PDF (Español)
Théroigne de Méricourt and Olympe de Gouges. What their Portraits Tell Us
Rosalía Torrent Esclapés
233-243
PDF (Español)
An Impure Cinema to Save Art History: Some Notes on the Thinking of Cinema Images in Jacques Rancière and Didi-Huberman
Irene Valle Corpas
245-254
PDF (Español)
The Champs Elysées of Zaragoza: an Urban Recreation Site for Nineteenth-Century Society
Mónica Vázquez Astorga
255-270
PDF (Español)
Varia
Fuentes iconográficas y método iconológico en el Palacio de Riquelme
Antonio Aguayo Cobo
273-277
PDF (Español)
Dos pinturas inéditas de Rodríguez de Losada
Álvaro Cristóbal Cabezas García
279-282
PDF (Español)
Aproximación entre el III conde de Fernán Núñez y Las Meninas de Velázquez
Francisco Manuel Espejo Jiménez
283-287
PDF (Español)
El arte despierta al mundo. Una conversación con Shantala Shivalingappa
Irene López Arnáiz
289-296
PDF (Español)
Abraham Janssens y su Lamentación sobre Cristo muerto: una copia de taller inédita en España
Antonio Romero Dorado
297-301
PDF (Español)
Bibliographic comments
Lozano Bartolozzi, M.ª del Mar y Méndez Hernán, Vicente: Paisajes culturales del agua
Javier González Torres
305-307
PDF (Español)
Molina, Álvaro: La Historia del Arte en España. Devenir, discursos y propuestas
Elena Paulino Montero
308-310
PDF (Español)
Gila Medina, Lázaro: Artes decorativas en la Granada moderna según los escribanos de la ciudad
Rafael Sánchez-Lafuente Gémar
311-312
PDF (Español)
Glendinning, Nigel: Goya y sus críticos (y otros ensayos)
Carmen De Tena Ramírez
313-315
PDF (Español)
Ramírez Sánchez, Manuel: Historias en la piedra. La escritura última en los cementerios ingleses de Canarias
Francisco José Rodríguez Marín
316-317
PDF (Español)
Puelles Romero, Luis: Imágenes sin mundo: modernidad y extrañamiento
Óscar Ortega Ruiz
318-320
PDF (Español)
Waldemar-George: Escritos sobre Picasso (1921-1946)
Clara Romero Godoy
321-323
PDF (Español)
Bergera, Iñaki: Cámara y modelo. Fotografía de maquetas de arquitectura en España, 1925-1970 / Modelling for the Camera. Photography of Architectural Models in Spain, 1925-1970
Lucía C. Pérez-Moreno
324-326
PDF (Español)
Sánchez Noriega, José Luis: Trayectorias, ciclos y miradas del cine español (1982-1998)
Francisco García Gómez
327-329
PDF (Español)
Santos, Antonio: Tierras de ningu?n lugar. Utopi?a y cine
Miguel Ángel Rivas Romero
330-332
PDF (Español)
Martínez-Collado, Ana y Panea, José Luis: Secuencias de la experiencia, estadios de lo visible. Aproximaciones al videoarte español
Isabel Garnelo Díez
333-338
PDF (Español)
Exhibition reviews
FernandOrtiz
Ángeles Ávila Martínez
341-344
PDF (Español)
Somos plenamente libres. Las mujeres artistas y el surrealismo
Javier Cuevas del Barrio
345-347
PDF (Español)
Exposiciones Excelentes en Málaga
Carlos Hernández Pezzi
348-350
PDF (Español)
Bouchra Khalili
Rogelio López Cuenca
351-354
PDF (Español)
Andy Warhol. El arte mecánico
Inmaculada Molina
355-357
PDF (Español)
El bricoleur y la ciudad: Juan Antonio Ramírez y el ecosistema del arte en Málaga. 1980-2000
Julia Ramírez Blanco
358-362
PDF (Español)
Retrospectiva de Beatriz González en el CAPC de Burdeos. La perseverancia del baobab
Gonzalo Rodríguez Gómez
363-365
PDF (Español)
In memoriam
Eduardo Caballero Monrós, arquitecto y urbanista (1926-2018)
Antonio Jesús Santana Guzmán
369-371
PDF (Español)
Juan María Montijano
Nuria Rodríguez Ortega
372-374
PDF (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
JCR y JCI WOS
quartil
FECYT
indexada
gs
2023 H5 |
3
Keywords
redib
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
|
##plugins.blocks.mostDownload.settings.blockTitle##
(4440)
Las Vírgenes de la Leche en el taller de los Macip: tablas devocionales, encargos y… exámenes de maestría
(876)
El motivo del bodegón policial
(471)
Hilma af Klint, esoterismo occidental y el problema de la creatividad arti?stica moderna
(418)
Artificial Intelligence Generated Art Imitation and the Art World: Implications and Further Questions
(399)
«Depero. Automatico, acrobatico»
(2442)
La imagen del carnero en el Sacrificio de Isaac. Continuidad y variación en la cultura visual
(2143)
La comida de Jesús en casa de Simón el Fariseo de Rubens y su influencia en dos obras malagueñas
(1114)
Iconoclasia, cuerpo y poder: las mujeres y las protestas mediante las intervenciones a obras de arte
(1047)
La "Sforzinda" de Filarete: Ciudad ideal y recreación del mundo
(971)
Artificial Intelligence Generated Art Imitation and the Art World: Implications and Further Questions
antiplagio
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems