Main Article Content

Rosa Vázquez Recio
Profesora Titular de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Cádiz
Spain
https://orcid.org/0000-0001-6595-177X
Biography
Vol. 4 No. 1 (2023), MINIMAL STORIES, pages 160-167
DOI: https://doi.org/10.24310/mgnmar.v4i1.15064
Submitted: Jun 29, 2022 Accepted: Nov 23, 2022 Published: Jan 31, 2023
How to Cite

Abstract

This minimal history places us within possibility and its possibles. By adopting these keys, we make room for thinking, believing and feeling that there are alternatives to those imposed as the only viable ones for education and public schools. The "impossibilist ideology" (Puciarelli, 2005) is responsible for generating this blindness or denial. We can get out of this confidence in the sense that is proper to possibility; it represents choice, change, freedom. Possibility has a real transformative potential and, for this, an alphabetization of possibility is necessary.

Downloads

Metrics

Visualizaciones del PDF
144
Jan 31 '23Feb 01 '23Feb 04 '23Feb 07 '23Feb 10 '23Feb 13 '23Feb 16 '23Feb 19 '23Feb 22 '23Feb 25 '23Feb 28 '23Mar 01 '233.0
|
Visualizaciones del HTML
14
Jan 2023Jul 2023Jan 2024Jul 2024Jan 2025Jul 2025Jan 20262.0

Article Details

References

Cassier, E. (2004). El mito del Estado. FCE/Col. Popular.

Cortázar, J. (1997). Rayuela. ALLCA XX.

Lerena Alesón, C. (1989). Escuela, ideología y clases sociales en España. Círculo de Lectores/Ciclo Ciencias Humanas.

Lledó, E. (2022). Identidad y amistad. Taurus.

Pellizzetti, P. (2009). El fracaso de la indignación. Del malestar al conflicto. Alianza Editorial.

Pucciarelli, A. R. (2005). El régimen político de las nuevas democracias excluyentes de América Latina. Argentina

- 2001.

- HAOL, (8), 105-122.

RAE (2021). Diccionario de la Lengua Española. Edición del Tricentenario. https://dle.rae.es/

Santos, B. S. (2017). Justicia entre saberes: epistemologías del Sur contra el epistemicidio. Morata.

Tamayo, J. J. (2018). Los desafíos de la educación hoy: Laicismo, conciencia crítica, interculturalidad,

justicia de género y utopía. En R. Vázquez Recio (coorda.), Reconocimiento y bien común en educación

(pp. 259-284). Morata.

Wittgenstein, L. (1999 [1953]). Investigaciones filosóficas. Altaya.