Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes. Reseña de Francisco Casado
DOI:
https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2019.v2i19.6663Keywords:
Manuel Gutiérrez Aragón, cinema, biographyAbstract
Book Review of Le Corre-Carrasco, Marión, Merlo-Morat, Philippe & Sánchez Noriega, José Luis. (eds.) (2019). Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes. Lyon: Grimh.Downloads
Metrics
References
Bremard, B. (2919). De cuerpos e imágenes en Visionarios. En Le Corre-Carrasco, M., Merlo-Morat, P. & Sánchez Noriega, J. L. (eds.), Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes, (pp. 23-36), Lyon: Grimh.
Curieses, Ó. (2019). Contracampo. Dos novelas y un ensayo de Manuel Gutiérrez Aragón. En Le Corre-Carrasco, M., Merlo-Morat, P. & Sánchez Noriega, J. L. (eds.), Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes, (pp. 37-50), Lyon: Grimh.
Gómez Gómez, A. (2019). El paisaje y su poder transformador. En Le Corre-Carrasco, M., Merlo-Morat, P. & Sánchez Noriega, J. L. (eds.), Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes, (pp. 51-64), Lyon: Grimh.
Gutiérrez Aragón, M. (2019). El cuento que cuenta todos los cuentos. Las constantes del mito en la ficción. En Le Corre-Carrasco, M., Merlo-Morat, P. & Sánchez Noriega, J. L. (eds.), Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes, (pp. 7-21), Lyon: Grimh.
Le Corre-Carrasco, M. (2019). Semana Santa (1992): un género fílmico híbrido. En Le Corre-Carrasco, M., Merlo-Morat, P. & Sánchez Noriega, J. L. (eds.), Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes, (pp. 65-78), Lyon: Grimh.
Marigno, E. (2019). El Quijote (1992) de Manuel Gutiérrez Aragón: religión y antropocentrismo. En Le Corre-Carrasco, M., Merlo-Morat, P. & Sánchez Noriega, J. L. (eds.), Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes, (pp. 79-97), Lyon: Grimh.
Merlo Morta, P. (2019). Manuel… ¡Cuéntame el cuento de toda tu obra, por favor! Manuel Gutiérrez Aragón bajo la protección tutelar de Dionisio y del Minotauro. En Le Corre-Carrasco, M., Merlo-Morat, P. & Sánchez Noriega, J. L. (eds.), Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes, (pp. 99-119), Lyon: Grimh.
Ramos Arenas, F. (2019). Entre la expresión y comunicabilidad: mito, narración y realismo en el cine de Manuel Gutiérrez Aragón. En Le Corre-Carrasco, M., Merlo-Morat, P. & Sánchez Noriega, J. L. (eds.), Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes, (pp. 121-134), Lyon: Grimh.
Sánchez Noriega, J.L. (2019) Alimentos y rituales de comensabilidad en el cine de Manuel Gutiérrez Aragón. En Le Corre-Carrasco, M., Merlo-Morat, P. & Sánchez Noriega, J. L. (eds.), Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes, (pp. 135-150), Lyon: Grimh.
Seguin, J.-C. (2019). Maravillas: la tentación del vacío. En Le Corre-Carrasco, M., Merlo-Morat, P. & Sánchez Noriega, J. L. (eds.), Manuel Gutiérrez Aragón: Mitos, Religiones y Héroes, (pp. 151-168), Lyon: Grimh.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
All contents published in Fotocinema Revista científica de cine y fotografía are protected under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) license. All about this license is available in the following link: <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Users can copy, use, redistribute, share and exhibit publicly as long as:
- The original source and authorship of the material are cited (Journal, Publisher and URL of the work).
- It is not used for comercial purposes.
- The existence of the license and its especifications are mentioned.
There are two sets of authors’ rights: moral and property rights. Moral rights are perpetual prerogatives, unrenounceable, not-transferable, unalienable, imprescriptible and inembargable. According to authors’ rights legislation, Fotocinema. Revista científica de cine y fotografía recognizes and respects authors moral rights, as well as the ownership of property rights, which will be transferred to University of Malaga in open access. The property rights are referred to the benefits that are gained by the use or the dissemination of works. Fotocinema. Revista científica de cine y fotografía is published in an open access form and it is exclusively licenced by any means for doing or authorising distribution, dissemination, reproduction, , adaptation, translation or arrangement of works.
Authors are responsable for obtaining the necessary permission to use copyrighted images.