Two decades of evaluation

Authors

  • Miguel Sola Fernández Profesor Titular de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Málaga Spain
  • José Francisco Murillo Mas Málaga Universituy Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/mgnmar.v3i3.15378

Keywords:

Research, Evaluation, Educational policy

Abstract

The authors take a tour of the entire trajectory of the research group directed by Ángel Pérez Gómez regarding projects dedicated to educational evaluations. In fact, as the authors explain, a large part of the extensive research carried out by the group corresponds to this evaluative stage. To a great extent evaluations of educational policies sponsored and financed by the Ministry of Education of the Junta de Andalucía.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
2
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
98%
33%
Days to publication 
10
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidad de Málaga

Author Biography

Miguel Sola Fernández, Profesor Titular de la Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Málaga

Departamento de Didáctica y Organización Escolar

References

AAVV. (2004). Evaluación de los servicios sociales de atención primaria en Andalucía. Junta de Andalucía.

AAVV. (1994). La vida en las aulas, en los colegios de la reforma. Siete estudios de casos. Grupo de investigación HUM311.

AAVV. (2006). Aprendiendo de la experiencia. Estudio de casos. Tomo I. Junta de Andalucía.

AAVV. (2006). Aprendiendo de la experiencia. Estudio de casos. Tomo II. Junta de Andalucía.

Murillo Mas, J.F. y Sola Fernández, M. (coord.). (2011). Las Tic en la educación: realidad y expectativas. Ariel.

Pérez Gómez, A.I. (2002). Foro de debate sobre la ESO en Andalucía. Grupo de investigación HUM311.

Pérez Gómez, A.I. y Gimeno Sacristán, J. (1994). Evaluación de un proceso de innovación educativa. Junta de Andalucía.

Pérez Gómez, A.I. y Sola Fernández, M. (2006). La emergencia de buenas prácticas. Informe final. Junta de Andalucía.

Sola Fernández, M. (coord.) (2002). Estudio de múltiples casos de la ESO en Andalucía. Grupo de investigación HUM311.

Sola Fernández, M. (coord.). (2002). Síntesis del análisis de muestras sobre la ESO en Andalucía. Grupo de investigación HUM311.

Sola Fernández, M. (coord.). (2002). Las familias de la ESO en Andalucía. Grupo de investigación HUM311.

Published

2022-09-30

How to Cite

Sola Fernández, M., & Murillo Mas, J. F. (2022). Two decades of evaluation. Márgenes, Revista De Educación De La Universidad De Málaga, 3(3), 129–135. https://doi.org/10.24310/mgnmar.v3i3.15378

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.