Main Article Content

Analía Elizabeth Leite Méndez
Universidad de Málaga
Spain
https://orcid.org/0000-0001-5064-999X
Daniel Suárez
Universidad de Buenos Aires (Argentina)
Argentina
https://orcid.org/0000-0001-6636-5174
Vol. 1 No. 3 (2020): Special Issue: Narrativas, docencia universitaria e investigación educativa, EDITORIAL, pages 2-5
DOI: https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i3.10242
Submitted: Sep 27, 2020 Accepted: Sep 28, 2020 Published: Sep 30, 2020
How to Cite

Abstract

The article presents the special issue, accounting for the complexity of interpretations of the educational world and the pedagogical experience from and through narratives. A review of the index shows a number with twenty-one texts and almost thirty authors.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

References

Contreras, J. (2016). Profundizar narrativamente la enseñanza. En I. Braganca, I., M. E: Abrahao y M. Ferreira, M. (Orgs.). Perpectivas epistémico-metodológicas da pesquisa (auto)biográfica. Sao Paulo: Editora CRV.

De Souza, E. C., Serrano Castañeda, J. A. y Ramos Morales, J. M. (2014). Autobiografía y educación: tradiciones, diálogos y metodologías. Sección Temática. Revista Mexicana de investigación Educativa (RMIE), 19(62), 683-694.

Márquez García, M.J., Cortés Gonzalez, P., Leite Mendez A. y Espinosa Torres, I. (Coords). (2019). Narrativas de vida y educación. Diálogos para el cambio social. Barcelona: Octaedro.

Passeggi, M. C. y de Souza, E. C. (Org.) (2010). Memoria docente, investigación y formación. Buenos Aires: CLACSO y Facultad de Filosofía y Letras-UBA.

Ricoeur, P. (2011). Sí mismo como otro. México: Siglo XXI.

Ricoeur, P. (2006). Tiempo y narración. México: Siglo XXI

Suárez, D. H. (2014). Espacio (auto)biográfico, investigación educativa y formación docente en Argentina. Un mapa imperfecto de un territorio en expansión. Revista Mexicana de Investigación Educativa, XIX (62), 763-786.

Rivas, J. I. (2007). “Vida, experiencia y educación: la biografía como estrategia de conocimiento”. En I. Sverdlick (comp.). La investigación educativa. Una herramienta de conocimiento y de acción (pp. 111-145). Buenos Aires: Ediciones Novedades Educativas.

Similar Articles

<< < > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.