Zama and the fragmented identity: a transposition interpretation

Authors

  • Lucía González Makowski Universidad Nacional de Avellaneda

DOI:

https://doi.org/10.24310/Trasvasestlc.vi2.7599

Keywords:

Antonio di Benedetto, Lucrecia Martel, Zama, transposition, identity

Abstract

The following essay  presents an interpretation about the  cinematographic transposition made  by filmmaker Lucrecia Martel about Zama (1956),  a literary work by  Antonio di Benedetto. To this end,  we are going to take into account  some theoretical questions about the  concept of transposition, in order to  think about this specific operation. 

Downloads

Metrics

PDF views
454
Oct 16 '20Oct 19 '20Oct 22 '20Oct 25 '20Oct 28 '20Oct 31 '20Nov 01 '20Nov 04 '20Nov 07 '20Nov 10 '202.0
| |
HTML views
61
Jan 2021Jul 2021Jan 2022Jul 2022Jan 2023Jul 2023Jan 2024Jul 2024Jan 2025Jul 2025Jan 20269
|

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
2
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
100%
33%
Days to publication 
258
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidad de Málaga

PFL

1 2 3 4 5
Not useful Very useful

Author Biography

Lucía González Makowski, Universidad Nacional de Avellaneda

Licenciada en Ciencia Política por la Universidad Nacional de Córdoba (UCC), actualmente está terminando su maestría en Estéticas Contemporáneas Latinoamericanas en la Universidad Nacional de Avellaneda (UNDAV). Se fomró como fotógrafa y desarrolla sus proyectos fotográficos autorales.

References

BENEDETTO, Antonio di (2018), Zama, Buenos Aires, Adriana Hidalgo Editora.

GRÜNER, Eduardo (2005 [1969]), «Foucault: una política de la interpretación», Topos y tropos, 3, págs. 1-9 [En línea: http://www.toposytropos.com.ar/N3/pdf/gruner.pdf. Fecha de consulta: 10/03/2020].

MARTEL, Lucrecia (2017a), «El cine como arte de la dispersión, o un montón de pequeños detalles» [En línea: http://www.revistainvisibles.com/entrevista-con-lucrecia-martel.html. Fecha de consulta: 20/04/2020].

MARTEL, Lucrecia (2017b), «No puedo avalar con mi película las fantasías violatorias» [En línea: https://www.lanacion.com.ar/lifestyle/lucrecia-martel-no-puedo-avalar-con-mi-pelicula-las-fantasias-violatorias-nid2066908. Fecha de consulta 20/04/2020].

MONGES NICOLAU, Graciela (2017), «Prefacio», en P. Ricoeur, Teoría de la interpretación. Discurso y excedente de sentido, México, Siglo XXI.

RICOEUR, Paul (2017), Teoría de la interpretación. Discurso y excedente de sentido, México, Siglo XXI.

Published

2020-10-14

How to Cite

González Makowski, L. “Zama and the Fragmented Identity: a Transposition Interpretation”. Trasvases Entre La Literatura Y El Cine, no. 2, Oct. 2020, pp. 315-24, doi:10.24310/Trasvasestlc.vi2.7599.

Issue

Section

Miscellaneous