Zama and the fragmented identity: a transposition interpretation

Authors

  • Lucía González Makowski Universidad Nacional de Avellaneda

DOI:

https://doi.org/10.24310/Trasvasestlc.vi2.7599

Keywords:

Antonio di Benedetto, Lucrecia Martel, Zama, transposition, identity

Abstract

The following essay  presents an interpretation about the  cinematographic transposition made  by filmmaker Lucrecia Martel about Zama (1956),  a literary work by  Antonio di Benedetto. To this end,  we are going to take into account  some theoretical questions about the  concept of transposition, in order to  think about this specific operation. 

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Lucía González Makowski, Universidad Nacional de Avellaneda

Licenciada en Ciencia Política por la Universidad Nacional de Córdoba (UCC), actualmente está terminando su maestría en Estéticas Contemporáneas Latinoamericanas en la Universidad Nacional de Avellaneda (UNDAV). Se fomró como fotógrafa y desarrolla sus proyectos fotográficos autorales.

References

BENEDETTO, Antonio di (2018), Zama, Buenos Aires, Adriana Hidalgo Editora.

GRÜNER, Eduardo (2005 [1969]), «Foucault: una política de la interpretación», Topos y tropos, 3, págs. 1-9 [En línea: http://www.toposytropos.com.ar/N3/pdf/gruner.pdf. Fecha de consulta: 10/03/2020].

MARTEL, Lucrecia (2017a), «El cine como arte de la dispersión, o un montón de pequeños detalles» [En línea: http://www.revistainvisibles.com/entrevista-con-lucrecia-martel.html. Fecha de consulta: 20/04/2020].

MARTEL, Lucrecia (2017b), «No puedo avalar con mi película las fantasías violatorias» [En línea: https://www.lanacion.com.ar/lifestyle/lucrecia-martel-no-puedo-avalar-con-mi-pelicula-las-fantasias-violatorias-nid2066908. Fecha de consulta 20/04/2020].

MONGES NICOLAU, Graciela (2017), «Prefacio», en P. Ricoeur, Teoría de la interpretación. Discurso y excedente de sentido, México, Siglo XXI.

RICOEUR, Paul (2017), Teoría de la interpretación. Discurso y excedente de sentido, México, Siglo XXI.

Published

2020-10-14

How to Cite

González Makowski, L. “Zama and the Fragmented Identity: a Transposition Interpretation”. Trasvases Entre La Literatura Y El Cine, no. 2, Oct. 2020, pp. 315-24, doi:10.24310/Trasvasestlc.vi2.7599.

Issue

Section

Miscellaneous