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Enfoque pretraductológico en el proceso traductor de textos publicitarios: el caso de la campaña publicitaria de Cruzcampo «Con mucho acento»

Authors

  • Nuria Ponce Márquez Spain
  • Marta Carrillo-Orozco Universidad Pablo de Olavide Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/ertci.14.2024.16912

Keywords:

textos publicitarios, habla andaluza, marcas pragmático-culturales, función apelativa

Abstract

The main goal of this article is to analyse the Andalusian aspects present in the most recent advertising campaign, entitled ‘Con mucho acento’, of Cruzcampo, an iconic Andalusian brewing company, as a pretranslation stage prior to a future translation/localization process. This campaign is distinguished for including phonetic, linguistic and visual references from Andalusia, thus promoting a positive image of Andalusia.

In this case study we highlight the main challenges to be found in advertising texts that include specific linguistic features and persuasive discourse based on the appellative function and the perlocutive input. 

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Published

2024-02-27 — Updated on 2024-02-27

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How to Cite

Ponce Márquez, N., & Carrillo-Orozco, M. (2024). Enfoque pretraductológico en el proceso traductor de textos publicitarios: el caso de la campaña publicitaria de Cruzcampo «Con mucho acento». Entreculturas. Revista De traducción Y comunicación Intercultural, (14), 221–237. https://doi.org/10.24310/ertci.14.2024.16912

Issue

Section

Artículos