LA IMPORTANCIA DE LA INTERACCIÓN EN EL PROCESO DE APRENDIZAJE DE LA TRADUCCIÓN

Authors

  • María del Pilar Ortiz Lovillo Universidad Veracruzana Mexico
  • Magdalena Hernández Alarcón Universidad Veracruzana Mexico

DOI:

https://doi.org/10.24310/Entreculturasertci.vi9.11239

Keywords:

Interaction, Translation, Microgenesis, Case study, Teaching and learning

Abstract

This article describes the importance of interaction during the teaching-learning process of translation, as a result of the research project that was completed during the doctorate in Language Sciences at the University of Veracruz. This study consisted on directing a microgenetic analysis of the translation process from French to Spanish of a classic short story: Le Petit Chaperon Rouge, by Charles Perrault, carried out by a group of students at the Seminar of Translation, taught at the Institute of Education Research. The results proved that the interaction with the experimented adult facilitates the learning process of translating; therefore social interaction is essential for cognitive development.

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Published

2017-02-01

How to Cite

Ortiz Lovillo, M. del P., & Hernández Alarcón, M. (2017). LA IMPORTANCIA DE LA INTERACCIÓN EN EL PROCESO DE APRENDIZAJE DE LA TRADUCCIÓN. Entreculturas. Revista De traducción Y comunicación Intercultural, (9), 53–65. https://doi.org/10.24310/Entreculturasertci.vi9.11239

Issue

Section

Artículos