Análisis de motivación de los estudiantes de inglés como segunda lengua en el contexto mexicano

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24310/innoeduca.2021.v7i1.8713

Keywords:

Language, Learning, Motivation, University students

Abstract

This research looks motivation of students of English as a second language in the Autonomous University of Mexico State, UAEM Texcoco, in the framework of the Doctorate Science in Higher Agricultural Education that is taught at Chapingo Autonomous University, Mexico.  This analysis is the foundation of the research and is based on the characteristics of students and adapted to the context of a Mexican University. It takes advantage of techniques such as AMTB (Attitude Motivation Test Battery) of R.C. Gardner, to identify main factors that affect learning of a second language.

Results show that students are motivated by activities such as listening to music and conversations, but more so by getting a good job when they graduate. Furthermore, they feel discouraged because they lack adequate study techniques and are affected by negative past experiences.

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Author Biographies

Carolina Guadalupe Alemán-Aguilar, Universidad Autónoma Chapingo

docente de asignatura Universidad Autónoma del Estado de México

Marcos Portillo Vázquez, Universidad Autónoma Chapingo

Profesor Investigador de la Universidad Autónoma Chapingo

Ingeniero Agrónomo.
• Especialista en Economía Agrícola.
• Maestría en Ciencias en Economía Agrícola.
• Doctorado en Ciencias Económicas.

Miembro del Sistema Nacional de Investigadores (S N I) del Consejo
Nacional de Ciencia y Tecnología (CONACyT)

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Published

2021-06-01

How to Cite

Alemán-Aguilar, C. G., & Portillo Vázquez, M. . (2021). Análisis de motivación de los estudiantes de inglés como segunda lengua en el contexto mexicano. Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation, 7(1), 31–39. https://doi.org/10.24310/innoeduca.2021.v7i1.8713

Issue

Section

Articles