Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Boletín de Arte
Current
Indexaciones
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 38 (2017)
No. 38 (2017)
DOI:
https://doi.org/10.24310/BoLArte.2017.v0i38
Published:
2017-10-05
Presentation
Presentación
1-18
PDF (Español)
Contrasts
The Foreign in the Familiar, or The Other in the Own. Africa and Images of the Other in the Dresden State Art Collection
Silvia Dolz
21-34
PDF (Español)
Blue Painted in Blue. Fables of Artists without Works
Filippo Fimiani
35-44
PDF (Español)
The Alhambra: Paradise Place in the Arab Imagination
José Miguel Puerta Vílchez
45-60
PDF (Español)
Research Paper
Mudejar Roof Carpentry in Malaga: Historical, Social and Documentary Approaches
Estrella Arcos von Haartman
63-74
PDF (Español)
Mapping the Verso. Hidden Words of Modern Architectural Photography
Iñaki Bergera
75-86
PDF (Español)
Contemporary Art and Territorialisation. The State of the Art
Jonathan Feldman
87-96
PDF (Español)
Using Words to Recount: the Relation between Art and Literature in the Work of Jaume Plensa
Cintia Gutiérrez Reyes
97-108
PDF (Español)
Abjection in Post Modern Art as a Result of Post Traumatic Culture
Amparo Latorre Romero
109-116
PDF (Español)
Laughter by the Way: Toward a Politicization of Art in Walter Benjamin
Daniel Lesmes
117-126
PDF (Español)
Fernando Población del Castillo and the Spanish Architecture during Franco’s Dictatorship
Sara Núñez Izquierdo
127-140
PDF (Español)
Juan Daniel Fullaondo and the Critique of Architecture. Notes on the Evolution of his Writings from 1967 to 1975
Lucía C. Pérez-Moreno
141-148
PDF (Español)
Colonel’s House: English and Neobasque Influences in Jerez de la Frontera (Cadiz)
María Isabel Serrano Macías
149-160
PDF (Español)
The Verdugo Landi Brothers and Newspaper Art
Inocente Soto Calzado
161-169
PDF (Español)
Writing the History of Art: Methodology and Research in the Last Decades
Carla Subrizi
171-178
PDF (Español)
Nothing to Say, Only to Show. Gender and Colonialism in Hannah Höch’s Photomontage
Irene Valle Corpas, Elisa Cabrera García
179-188
PDF (Español)
Varia
La huella escultórica de Cervantes en Alcázar de San Juan (Ciudad Real)
Javier Calamardo Murat
191-196
PDF (Español)
Nuevos ejemplos de esgrafiados en la arquitectura barroca valenciana
Albert Ferrer Orts
197-202
PDF (Español)
A propósito de La última cena, performance de Verónica Ruth Frías
Isabel Hurley
203-210
PDF (Español)
Illustrium Imagines (Roma, 1517) de Andrea Fulvio, fuente de la decoración escultórica de la fachada del palacio de Riquelme de Jerez de la Frontera (1542-1543)
Juan Antonio Moreno Arana
211-214
PDF (Español)
Joaquín Sorolla, coleccionista de obras de arte. Sus estancias en Sevilla
Jesús Porres Benavides
215-219
PDF (Español)
Bibliographic comments
Zalama, Miguel Ángel: El Renacimiento. Artes, artistas, comitentes y teorías
Inmaculada Rodríguez Moya
223-225
PDF (Español)
Roda Peña, José: Retablos itinerantes. El paso de Cristo en la Semana Santa de Sevilla
José Luis Romero Torres
226-229
PDF (Español)
Romero Torres, José Luis: Fernando Ortiz. Un escultor malagueño del siglo XVIII
Pedro Jaime Moreno de Soto
230-232
PDF (Español)
Cocteau, Jean: Oda a Picasso (1919). Picasso (1923)
Marta O’Nilsson
233-234
PDF (Español)
Camacho Martínez, Rosario: Arte contemporáneo en Málaga. Selección de artículos sobre exposiciones y artistas (1972-2015)
María Jesús Martínez Silvente
235-236
PDF (Español)
Aizpún, Teresa; Ibáñez, Cayetana; Fernández del Campo, Eva (eds.): Ritmo. El pulso del arte y de la vida
Arantxa Romero
237-239
PDF (Español)
Ruiz de Samaniego, Alberto: Cuerpos a la deriva
Domingo Hernández Sánchez
240-242
PDF (Español)
Guiralt, Carmen: Clarence Brown
Francisco García Gómez
243-245
PDF (Español)
Lesmes, Daniel; Cabello, Gabriel; Massó Castilla, Jordi (Coords.): Georges Didi-Huberman. Imágenes, historia, pensamiento
Juan Jesús Torres
246-250
PDF (Español)
Gámiz Gordo, Antonio y Ruiz Padrón, Luis: Málaga en las tarjetas postales de Purger & Co. hacia 1905
Mariola Aguilar
251-252
PDF (Español)
Exhibition reviews
Never Odd or Even (Nunca impar o par). Javier Artero
Javier Bermúdez Pérez
255-258
PDF (Español)
Is that Beauty? Cody Choi
Rosa Fernández Gómez
259-261
PDF (Español)
Francis Bacon. La cuestión del dibujo
David González-Carpio Alcaraz
262-263
PDF (Español)
Joaquín Torres García. Un moderno en la Arcadia
Ramón Melero Guirado
264-267
PDF (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
JCR y JCI WOS
quartil
FECYT
indexada
gs
2023 H5 |
3
Keywords
redib
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
|
##plugins.blocks.mostDownload.settings.blockTitle##
(4435)
Las Vírgenes de la Leche en el taller de los Macip: tablas devocionales, encargos y… exámenes de maestría
(876)
El motivo del bodegón policial
(469)
Hilma af Klint, esoterismo occidental y el problema de la creatividad arti?stica moderna
(418)
Artificial Intelligence Generated Art Imitation and the Art World: Implications and Further Questions
(399)
«Depero. Automatico, acrobatico»
(2447)
La imagen del carnero en el Sacrificio de Isaac. Continuidad y variación en la cultura visual
(2143)
La comida de Jesús en casa de Simón el Fariseo de Rubens y su influencia en dos obras malagueñas
(1122)
Iconoclasia, cuerpo y poder: las mujeres y las protestas mediante las intervenciones a obras de arte
(1041)
La "Sforzinda" de Filarete: Ciudad ideal y recreación del mundo
(971)
Artificial Intelligence Generated Art Imitation and the Art World: Implications and Further Questions
antiplagio
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems