EL TURISMO RURAL EN ESPAÑA: TERMINOLOGÍA Y PROBLEMAS DE TRADUCCIÓN

Authors

  • Adrián Fuentes Luque Universidad Pablo Olavide Grupo de Investigación AVANTI Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/Entreculturasertci.vi1.11881

Keywords:

terminology, rural tourism, tourist accommodation

Abstract

This article intends to provide an introductory overview of the diverse range of terminology in the rural tourism sector and particularly the different types of lodging in different countries, emphasising the rich variety of designations and potential problems that such nomenclatures may raise in the promotion and development of tourism at national and international level.

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References

DAHDÁ, JORGE (2005): Publicidad turística. México D. F., Editorial Trillas.
FUENTES LUQUE, ADRIÁN (2005): “La traducción de textos de promoción vturística institucional” en Fuentes Luque, A. (ed.): La traducción en el sector turístico. Granada, Atrio

Published

2009-03-27

How to Cite

Fuentes Luque, A. (2009). EL TURISMO RURAL EN ESPAÑA: TERMINOLOGÍA Y PROBLEMAS DE TRADUCCIÓN. Entreculturas. Revista De traducción Y comunicación Intercultural, (1), 469–486. https://doi.org/10.24310/Entreculturasertci.vi1.11881

Issue

Section

Artículos