EL GRUPO DE DISCUSIÓN COMO TÉCNICA DE INVESTIGACIÓN EN LA FORMACIÓN DE TRADUCTORES: DOS CASOS DE SU APLICABILIDAD

Authors

  • Elsa Huertas Barros Universidad de Granada Spain
  • Francisco J. Vigier Moreno Universidad de Granada Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/Entreculturasertci.vi2.11766

Keywords:

qualitative research, focus groups, translator training, applicability

Abstract

The qualitative research technique known as focus or discussion group is especially adequate for gathering information on the opinions, beliefs, perceptions, interests and attitudes of a group of individuals involved in a given object of study. In this article, we firstly focus on the main methodological issues which all studies based on focus groups must follow, depicting both characteristics and design phases. In the following, we describe two practical cases which have successfully applied focus groups for obtaining valuable data on two different objects of study dealing with translator training assessment. Thus we reveal the suitability and validity of this technique in this type of research projects.

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Published

2010-12-27

How to Cite

Huertas Barros, E., & Vigier Moreno, F. J. (2010). EL GRUPO DE DISCUSIÓN COMO TÉCNICA DE INVESTIGACIÓN EN LA FORMACIÓN DE TRADUCTORES: DOS CASOS DE SU APLICABILIDAD. Entreculturas. Revista De traducción Y comunicación Intercultural, (2), 181–196. https://doi.org/10.24310/Entreculturasertci.vi2.11766

Issue

Section

Artículos