LOS PROGRAMAS INFORMÁTICOS DE SUBTITULACIÓN EN LA ENSEÑANZA/APRENDIZAJE DE LA TAV DENTRO DEL ÁMBITO UNIVERSITARIO (2): ANÁLISIS DEL SOFTWARE PROFESIONAL

Authors

  • Antonio Roales Ruiz Universidad Complutense de Madrid Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/Entreculturasertci.vi7-8.11367

Keywords:

Audiovisual Translation, teaching and learning process, Subtitling, IT, Constrained Translation, software

Abstract

The aim of this paper is to show the analysis accomplished on seven subtitling programs. All of them are professional software. We have been investigating whether these programs are suitable for teaching and learning how to create subtitles.

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References

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Tesis doctoral. Universidad de Salamanca, Departamento de Traducción e Interpretación.

ÍNDICE DEL SOFTWARE CITADO

Cavena Tempo, versión Windows 3.0.9. CAVENA IMAGE PRODUCTS AB.

EZTitles IV, versión 4.1.13. ELF SOFTWARE LTD.

FAB subtitler Professional Edition, versión Windows 7.86. F.A. BERNHARDT GMBH.

Softni Subtitler Suite, versión 2.2.18. SALGADO, J. M. SOFTNI CORPORATION.

Spot 5, versión Windows 5.1. SPOT SOFTWARE.

Sub Machine, versión Windows 4 (build 0.4.1.291). TITLEVISION.

WinCAPS Qu4ntum, versión Windows 4.13.10.1. SCREEN SUBTITLING SYSTEMS LTD.

Published

2016-01-01

How to Cite

Roales Ruiz, A. (2016). LOS PROGRAMAS INFORMÁTICOS DE SUBTITULACIÓN EN LA ENSEÑANZA/APRENDIZAJE DE LA TAV DENTRO DEL ÁMBITO UNIVERSITARIO (2): ANÁLISIS DEL SOFTWARE PROFESIONAL. Entreculturas. Revista De traducción Y comunicación Intercultural, (7-8), 755–789. https://doi.org/10.24310/Entreculturasertci.vi7-8.11367

Issue

Section

Monográficos