Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Logo de la revista
  • Current
  • Articles in press
  • Archives
  • Indexación
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Editorial Team
    • Submissions
    • Privacy Statement
    • Contact
    • Política de acceso abierto
    • Ethical code
    • Antiplagious
    • Políticas de preservación digital
    • Statictis
    • Datos Visibilidad
    • Tráfico web
    • Record
    • Declaración de San Francisco Sobre Evaluación de la Investigación (DORA)
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 1 (2014)

No. 1 (2014)

ISL 1
DOI: https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi1
Published: 2014-10-10

Full Issue

  • PDF (Español)

Artículos

  • Los desafíos de enseñar a comprender

    Fernanda Leopoldina Viana, Iolanda Ribeiro, Sandra Santos
    9-32
    • PDF (Español)
  • Fluidez Lectora y Evaluación Formativa

    Andrés Calero
    33-49
    • PDF (Español)
  • El reflejo de la lectura de Monterroso en El Hombre Duplicado

    Raquel López Ruano, Elena Jiménez Pérez
    50-56
    • PDF (Español)
  • Volad: Una propuesta de intercomunicación con la infancia

    Lucía Ballesteros Aguayo
    57-64
    • PDF (Español)
  • Comprensión lectora VS Competencia lectora: qué son y qué relación existe entre ellas

    Elena Jiménez Pérez
    65-74
    • PDF (Español)

Reviews (Not available)

  • Adagio de amor en Granada, de A. L. García Ruiz, Granada, Editorial Nativota, 2013.

    Juan de Dios Villanueva Roa
    75-76
    • PDF (Español)

Interviews (Not available)

  • Entrevista a Luz Rello

    Equipo AECL
    76-81
    • PDF (Español)

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • English
  • Español
  • Français
  • Italiano
  • Deutsch

Redes

 

 

sjr, scopus y jcr

Journal accepted in Scopus since 18 June 2020.

JCR y JCI WOS

 

dialnet

 
Top read |
Top downloaded
  • (8835) Comprensión lectora VS Competencia lectora: qué son y qué relación existe entre ellas
  • (2480) Critical Thinking VS Critical Competence: Critical Reading
  • (2017) Effectiveness of a Digital Serious Game in Improving Reading Comprehension and Academic Performance
  • (1947) Fluidez Lectora y Evaluación Formativa
  • (1859) Generating inferential reading strategies for academic texts through Artificial intelligence
  • (3946) Comprensión lectora VS Competencia lectora: qué son y qué relación existe entre ellas
  • (1281) Critical Thinking VS Critical Competence: Critical Reading
  • (1194) Fluidez Lectora y Evaluación Formativa
  • (1157) Influencia de las estrategias cognitivas de la lectura en la mejora de la capacidad de comprensión en estudiantes de Educación Primaria
  • (1143) Effectiveness of a Digital Serious Game in Improving Reading Comprehension and Academic Performance
Keywords

antiplagio

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Developed By

Open Journal Systems

Announcements

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

compartir

Investigaciones Sobre Lectura (ISL)

ISSN 2340-8685

Asociación Española de Comprensión Lectora

Post office box 5050

29003-Málaga, Spain

Last version (2014-2017):

Contact: isl@uma.es

ISL is published in Spanish & English

ISL has been updated to OJS 3.1.0.1 and translated into English.

                                                        ISL on Academia.edu

                                                           

                                                        ISL on Researchgate

                                                               
                                    

 

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.