Cambiemos la historia. Una creación hipertextual basada en las TIC

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi5.11090

Palabras clave:

hypertext, ICT, traditional literature, music

Resumen

The historical chronology shows a narrow intertextual link between literature and music, present in various cultural and artistic contexts. It is essential, therefore, employment and use of educational skills as the main approach to promoting reading habit among students.
Through to ICT and the area of Arts Education can develop an active methodology where standards and focused on the understanding and the promotion of reading fiction in the area of Spanish Language and Literature contents are worked, thus promoting creativity and autonomy in students through meaningful learning that contributes to the development of the learners.
The draft is based on a teaching experience of hypertext creation aimed at students in 5th year of Primary Education (2nd Tranche), where classical literature (folktales) merges with the ternary musical form (ABA), the point starting from a narrative and musical invention which is reflected in ICT tools through different program used for editing and mounting. This is intended also to demonstrate the similarity between the structure and organization which keep the literary and musical patterns.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Publicación Facts

Metric
Este artículo
Otros artículos
Revisión pares 
2.4 promedio

Perfil de revisores  N/D

Información adicional autores

Información adicional autores
Este artículo
Otros artículos
Datos de investigación disponibles 
##plugins.generic.pfl.dataAvailability.unsupported##
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
Financiación 
N/D
32% con financiadores
Conflicto de intereses 
N/D
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
Metric
Para esta revista
Otras revistas
Artículos aceptados 
Artículos aceptados: 34%
33% aceptado
Días hasta la publicación 
Días hasta la publicación
145

Indexado: {$indexList}

    Indexado en
Perfil de director y equipo editorial
##plugins.generic.pfl.profiles##
Sociedad Académica/Grupo 
N/D
Editora: 
EduVerso, Universidad de Málaga

Descargas

Publicado

31-01-2016

Cómo citar

Marco Martínez, M., & Bañón Olivares, D. (2016). Cambiemos la historia. Una creación hipertextual basada en las TIC. Investigaciones Sobre Lectura, (5), 36–43. https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi5.11090

Número

Sección

Artículos