Cambiemos la historia. Una creación hipertextual basada en las TIC
DOI:
https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi5.11090Palabras clave:
hypertext, ICT, traditional literature, musicResumen
The historical chronology shows a narrow intertextual link between literature and music, present in various cultural and artistic contexts. It is essential, therefore, employment and use of educational skills as the main approach to promoting reading habit among students.
Through to ICT and the area of Arts Education can develop an active methodology where standards and focused on the understanding and the promotion of reading fiction in the area of Spanish Language and Literature contents are worked, thus promoting creativity and autonomy in students through meaningful learning that contributes to the development of the learners.
The draft is based on a teaching experience of hypertext creation aimed at students in 5th year of Primary Education (2nd Tranche), where classical literature (folktales) merges with the ternary musical form (ABA), the point starting from a narrative and musical invention which is reflected in ICT tools through different program used for editing and mounting. This is intended also to demonstrate the similarity between the structure and organization which keep the literary and musical patterns.
Descargas
Métricas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Todos los contenidos publicados en Investigaciones sobre la Lectura están sujetos a la licencia Creative Commons Reconocimento-NoComercia-Compartirigual 4.0 cuyo texto completo puede consultar en <http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0>
Se pueden copiar, usar, difundir, transmitir y exponer públicamente, siempre que:
- Se cite la autoría y la fuente original de su publicación (revista, editorial y URL de la obra).
- No se usen para fines comerciales.
- Se mencione la existencia y especificaciones de esta licencia de uso.
Los derechos de autor son de dos clases: morales y patrimoniales. Los derechos morales son prerrogativas perpetuas, irrenunciables, intransferibles, inalienables, inembargables e imprescriptibles. De acuerdo con la legislación de derechos de autor, Investigaciones sobre la Lectura reconoce y respeta el derecho moral de los autores/as, así como la titularidad del derecho patrimonial, el cual será cedido a la Universidad de Málaga para su difusión en acceso abierto. Los derechos patrimoniales, se refieren a los beneficios que se obtienen por el uso o divulgación de las obras. Investigaciones sobre la Lectura se publica en open access y queda autorizada en exclusiva para realizar u autorizar por cualquier medio el uso, distribución, divulgación, reproducción, adaptación, traducción o transformación de la obra.
Es responsabilidad de los autores/as obtener los permisos necesarios de las imágenes que están sujetas a derechos de autor.