Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Thamyris, nova series. Revista de Didáctica de Cultura Clásica, Griego y Latín
Current
Archives
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 14 (2023): Thamyris, nova series
Vol. 14 (2023): Thamyris, nova series
DOI:
https://doi.org/10.24310/thrdcc142023
Published:
2023-01-09
Full Issue
PDF (Español)
ARTICLES
Constantinian Philately: Educational Application of the Study of Postage Stamps in Relation to the Principate of Constantine
Esteban Moreno Resano
1-31
PDF (Español)
Mythology in the palaces and houses of the island of Syros
Antonio Ramón Navarrete Orcera
33-56
PDF (Español)
Working with myths and comics: a Teaching Innovation Proposal for Classical Culture
Nel García Fernández
57-66
PDF (Español)
Freak Classical culture III: Star Wars
Eduardo Sánchez Liendo
67-90
PDF (Español)
The Gospel According to Adam Warlock. Didactic Materials for Teaching the Classical World, the Biblical World and the Social Sciences
Bruno Pedro Carcedo de Andrés
91-114
PDF (Español)
Fugae conclave: an educational experience for Classical Culture
Laura Teso Calderón
115-128
PDF (Español)
Outline of three reverse translations
Daniel Ayora Estevan
129-152
PDF (Español)
How do you learn the vocabulary of an L2? An update proposal for Aléxandros
Raúl Sola Moya
153-184
PDF (Español)
Audiobooks in Greek and Latin
Iván Andrés-Alba
185-194
PDF (Español)
Utopias yesterday, today and tomorrow: Thomas More’s Utopía and the SDGs in Latin didactics
Miguel Abad Asín, Diana Muela Bermejo
195-232
PDF (Español)
Even while they teach, men learn
Irene López Martín
233-256
PDF (Español)
Audio, ergo intellego: A method to teach Latin in Secondary
Manuel García García, Rita Jorge Hernández
257-266
PDF (Español)
Commercium epistolarum: innovation through traditional
Claudia Ibarzo Joven, Manuel Ignacio Moreno Cansado, Olga María Vázquez Galván
267-284
PDF (Español)
"Latins around the world”. A LOMLOE learning situation in Latin 1st Year of Baccalaureate
María Victoria Vaello Rodríguez
285-298
PDF (Español)
REVIEWS
Santiago Carbonell Martínez, Λόγος. Ἑλληνικὴ γλῶσσα αὐτοεικονογραφημένη. Logos. Lingua Graeca per se illustrata
Víctor Manuel López Trujillo
299-302
PDF (Español)
Jorge Bergua Cavero, Morfología del verbo griego antiguo. Con un compendio de sintaxis verbal
Irene Giove Meschian
303-308
PDF (Español)
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español
Keywords
Top read
|
Top downloaded
(211)
Santiago Carbonell Martínez, Λόγος. Ἑλληνικὴ γλῶσσα αὐτοεικονογραφημένη. Logos. Lingua Graeca per se illustrata
(156)
La traducción y la selección de textos para el bachillerato: una propuesta general y otros materiales educativos
(132)
¿Cómo se aprende el léxico de una L2? Una propuesta de actualización para Aléxandros
(115)
Enseñanza gamificada y aprendizaje basado en problemas: diseño de un escape room sobre cultura clásica
(99)
Trabajando con la mitología y el cómic: una propuesta de innovación docente para la asignatura de Cultura Clásica
(431)
Santiago Carbonell Martínez, Λόγος. Ἑλληνικὴ γλῶσσα αὐτοεικονογραφημένη. Logos. Lingua Graeca per se illustrata
(261)
Una aproximación a la música griega antigua
(240)
Enseñanza gamificada y aprendizaje basado en problemas: diseño de un escape room sobre cultura clásica
(238)
“Latinos por el mundo”, Una situación de aprendizaje LOMLOE en latín 1º Bachillerato
(184)
Reseña de Alberto Bernabé Pajares, Fragmentos presocráticos. Edición bilingüe de los textos, selección de testimonios, introducciones y notas
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems