Thinking and Doing Today “Educational Theory”

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24310/mar.6.1.2025.21230

Keywords:

Educational Theory, educational theoretical knowledge , educational research

Abstract

Introduction to the Special Issue: "Educational Horizons for Thinking and Doing Educational Theory".

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Carr, W. (2006), Education without theory. British Journal of Educational Studies, 54: 136-159. https://doi.org/10.1111/j.1467-8527.2006.00344.x

Colom, A.J. (2022). Teoría de la educación. (Fundamento y racionalidad). Horsori.

García Carrasco, J y García Del Dujo, A. (1996). Teoría de la Educación. Educación y acción pedagógica. Ediciones Universidad.

Gil Cantero, F. (2011). Educación con teoría. Revisión pedagógica de las relaciones entre la teoría y la práctica educativa. Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria, 23(1), 19-43. https://doi.org/10.14201/8575

Gil Cantero, F., Lorenzo Moledo, M. & Trilla Bernet, J. (2019). “La teoría en la formación de profesionales de la educación”. En Julio Vera (coord.). Formar para transformar. Cambio social y profesiones educativas (19-44). GEU.

Kuntz, AM, Petrovic, JE (2918). (Un)Fixing Education. Studies in Philosophy and Education, 37, 65-80. https://doi.org/10.1007/s11217-016-9563-y

Martínez, M.; Esteban, F.; Jover, G. y Payá, M. (2016). La educación, en teoría. Síntesis.

Naval, C. (2008). Teoría de la educación. Un análisis epistemológico. EUNSA.

Núñez Cubero, L. y Romero Pérez, C. (2017). Teoría de la educación: capacitar para la práctica. Pirámide.

Oliverio, S. (2022). Subjetivación y existencialismo en la Teoría de la Educación contemporánea. Teoría de la Educación Revista Interuniversitaria, 34(1), 11-32. https://doi.org/10.14201/teri.26668

Säfström, C. A. (2020). El potencial ético-político del presente educativo: principio aristocrático versus principio democrático. Teoría De La Educación. Revista Interuniversitaria, 33(1), 11-33. https://doi.org/10.14201/teri.22894

Tood, Sh. (2022). Reframing Education Beyond the Bounds of Strong instrumentalism: Educational Practices, Sensory Experience, and Relational Aesthetics. Educational Theory, 72(3), https://doi.org/10.1111/edth.12534

Published

2025-01-31

How to Cite

Muñoz Rodríguez, J. M., & Vila Merino, E. S. (2025). Thinking and Doing Today “Educational Theory”. Márgenes, Revista De Educación De La Universidad De Málaga, 6(1), 5–10. https://doi.org/10.24310/mar.6.1.2025.21230