Peer mentoring using the David Allen targeting protocol

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24310/RevPracticumrep.v6i2.11958

Keywords:

Peer tutoring, methodologies, tuning protocol, teacher training, portfolio, feedback
Agencies: none

Abstract

Collaborative work is a competency that is currently in demand in all professions. The present work aims to highlight the functions of the tutoring team for the reflection of the tutoring team for the reflection of the teaching practice using the Targeting Protocol as a resource. This study has a qualitative approach of descriptive scope. The content analysis method was used, taking as a research resource the portfolios developed by the students three tutoring teams from the last three generations of the master’s degree in Preschool Education from the Benemérita and Centenaria State Normal School (BECENE). The results show that the tutoring team served as a cognitive and emotional scaffold within the process of building pedagogical knowledge. The peer tutoring experiences through the Targeting Protocol coincide in their transformative potential in the master´s training process. Finally some suggestions are presented to improve the process.

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Author Biography

María-del-Socorro Ramírez-Vallejo, Benemérita y Centenaria Escuela Normal del Estado de San Luis Potosí

Doctora en Innovación y Formación del Profesorado por la Universidad Autónoma de Madrid. Sus temas de interés se han centrado en el desarrollo personal y profesional de los docentes, la convivencia escolar y la educación socioemocional. Entre sus publicaciones están: “La Madurez Personal en el Desarrollo Profesional del Docente”, “La investigación formativa: retos y experiencias en la profesionalización docente”, “La educación para el desarrollo personal y para la convivencia”, entre otros. Ha participado como ponente en diversos eventos internacionales, nacionales y locales. Ha dirigido numerosos trabajos de tesis en los niveles de licenciatura, especialidad, maestría y doctorado. Es Líder del Cuerpo Académico reconocido “Temas Emergentes en Educación Básica”.  Profesora de tiempo completo en la Benemérita y Centenaria Escuela Normal del Estado de San Luis Potosí.

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Published

2021-12-23

How to Cite

Ramírez-Vallejo, M.- del-S. (2021). Peer mentoring using the David Allen targeting protocol. Diario De Practicum, 6(2), 104–120. https://doi.org/10.24310/RevPracticumrep.v6i2.11958

Issue

Section

Mycelaneous