The perspective of university students on the school as a promoter of health and healthy lifestyle

Authors

  • Juan José Leiva Olivencia Universidad de Málaga Spain
  • Antonio Matas Terrón Universidad de Málaga Spain
  • Noelia Margarita Moreno Martínez Universidad de Málaga Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/innoeduca.2017.v3i2.2478

Keywords:

Health education, Healthy living, Welfare

Abstract

Healthy Education is a basic dimension in the 21st-century scholar functions. In this paper is shown the more highlighted outcomes from a research about understanding attitudes and perceptions from university students about the role of the school for boosting a healthy style of life. An ad-hoc questionnaire was applied to 115 students from the Faculty of Education of the University of Málaga. The main conclusion is student have a very positive image about the Education for Health, and its inclusion in the curriculum. However, they are critics about a real engagement from schools for developing healthy habits.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Juan José Leiva Olivencia, Universidad de Málaga

Profesor de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Málaga

Antonio Matas Terrón, Universidad de Málaga

Profesor de Métodos de Investigación y Diagnóstico en Educación de la Universidad de Málaga.

Noelia Margarita Moreno Martínez, Universidad de Málaga

Profesora de Teoría e Historia de la Educación de la Universidad de Málaga

References

Cubero, J., Calderón, M., Costillo, E., & Ruiz, C. (2011). La Educación para la Salud en el Espacio Europeo de educación superior. Publicaciones, 41, 51-63.

Gavidia, V. (2001). La transversalidad y la escuela promotora de salud. Revista Española de Salud Publica. 75 (6), 505-516.

Giraldo, A., Toro, M. Y., Macías, A. M., Garcés, V., Andrés, C., & Palacio, S. (2010). La promoción de la salud como estrategia para el fomento de estilos de vida saludables. Hacia la Promoción de la Salud, 15(1), 128-143.

Gonzalez de Haro Mª. D. (2008). La Educación para la Salud: “asignatura pendiente para la escuela”, XXI Revista de Educación. 10, 123-136.

Macías, A. I., Gordillo, L. G., & Camacho, E. J. (2012). Hábitos alimentarios de niños en edad escolar y el papel de la Educación para la Salud. Revista chilena de nutrición, 39 (3), 40-43.

Muñoz M. & Cabieses B. (2008). Universidades y pro- moción de la salud: ¿cómo alcanzar el punto de encuentro? Revista Panameña de Salud Pública, 24 (2), 139–146.

Rochon, A. (2001). Educación para la Salud. Guía práctica para realizar proyectos. Barcelona: Masson.

Published

2017-12-01

How to Cite

Leiva Olivencia, J. J., Matas Terrón, A., & Moreno Martínez, N. M. (2017). The perspective of university students on the school as a promoter of health and healthy lifestyle. Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation, 3(2), 128–136. https://doi.org/10.24310/innoeduca.2017.v3i2.2478

Issue

Section

Articles