La proxemia en la lectura: cómo se aproximan al texto los lectores de primaria según su edad, contexto y nivel de competencia lectora

Proxemics in reading: how elementary schoolchildren approach the text according to their age, context and reading competence level

Autor/innen

DOI:

https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi11.11103

Abstract

proxemia, lectura, educación primaria 

Downloads

Keine Nutzungsdaten vorhanden.

Metriken

Metriken werden geladen ...

##plugins.generic.pfl.publicationFactsTitle##

Metric
##plugins.generic.pfl.thisArticle##
##plugins.generic.pfl.otherArticles##
##plugins.generic.pfl.peerReviewers## 
##plugins.generic.pfl.numPeerReviewers##
##plugins.generic.pfl.averagePeerReviewers##

##plugins.generic.pfl.reviewerProfiles##  Entf.

##plugins.generic.pfl.authorStatements##

##plugins.generic.pfl.authorStatements##
##plugins.generic.pfl.thisArticle##
##plugins.generic.pfl.otherArticles##
##plugins.generic.pfl.dataAvailability## 
##plugins.generic.pfl.dataAvailability.unsupported##
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
##plugins.generic.pfl.funders## 
Entf.
##plugins.generic.pfl.numHaveFunders##
##plugins.generic.pfl.competingInterests## 
Entf.
##plugins.generic.pfl.averagePercentYes##
Metric
##plugins.generic.pfl.forThisJournal##
##plugins.generic.pfl.otherJournals##
##plugins.generic.pfl.articlesAccepted## 
##plugins.generic.pfl.numArticlesAccepted##
##plugins.generic.pfl.numArticlesAcceptedShort##
##plugins.generic.pfl.daysToPublication## 
##plugins.generic.pfl.numDaysToPublication##
145

##plugins.generic.pfl.indexedIn##

    ##plugins.generic.pfl.indexedList##
##plugins.generic.pfl.editorAndBoard##
##plugins.generic.pfl.profiles##
##plugins.generic.pfl.academicSociety## 
Entf.
##plugins.generic.pfl.publisher## 
EduVerso, Universidad de Málaga

Autor/innen-Biografie

Sara Recio Pineda, Universidad de Barcelona

Profesora doctora en Didáctica de la Lengua y la Literatura por la Universitat de Barcelona. Investigadora en el GREP.

https://orcid.org/0000-0002-7823-3504

Veröffentlicht

2019-12-17

Zitationsvorschlag

Recio Pineda, S. (2019). La proxemia en la lectura: cómo se aproximan al texto los lectores de primaria según su edad, contexto y nivel de competencia lectora: Proxemics in reading: how elementary schoolchildren approach the text according to their age, context and reading competence level. Investigaciones Sobre Lectura, (11). https://doi.org/10.24310/revistaisl.vi11.11103

Ausgabe

Rubrik

Artículos