Main Article Content

Pablo Cortés González
Facultad de Ciencias de la Educación, Universidad de Málaga
Spain
https://orcid.org/0000-0002-9604-044X
Vol. 5 No. 2 (2024), MINIMAL STORIES, pages 196-202
DOI: https://doi.org/10.24310/mar.5.2.2024.20170
Submitted: Jun 20, 2024 Accepted: Jun 21, 2024 Published: Jul 31, 2024
Copyright How to Cite

Abstract

The text begins with the story of Julia, a girl diagnosed with a disability at the age of 11 months. Her family faces great uncertainties and difficult decisions for their well-being, relying on diverse interpersonal networks. As a result, the author reflects on the importance of hope and inclusion, highlighting open dialogue, empathy, trust and social justice as elements to materialize in educational practice.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

References

Freire, P. (1990). Pedagogía de la esperanza. Siglo XXI Editores.

Hernández Sánchez, A. y Ainscow, M. (2018). Equidad e Inclusión: Retos y progresos de la Escuela del siglo XXI. Revista RETOS XXI, 2(1), 13-22. https://revistaseug.ugr.es/ index.php/RETOSXXI/article/view/24223

Korol, C. (2006). “Pedagogía de las resistencias y las emancipaciones”. En A. Cerceña (Coord.), Los desafíos de las emancipaciones en un contexto militarizado (199-221). CLACSO.

Montané, A. (2015). Justicia social y educación. RES, Revista de Educación Social, 20. https://eduso.net/res/revista/20/eltema-colaboraciones/justicia-social-y-educacion

Pizarnik, A. (17 de mayo de 2018). Los mejores poemas de Alejandra Pizarnik. Zenda. Autores, libros y compañía. https://www.zendalibros.com/los-mejores-poemasalejandra-pizarnik/

Most read articles by the same author(s)