Main Article Content

Francisco Imbernón Muñoz
Universitat de Barcelona Departament de Didàctica i Organització Educativa
Spain
Vol. 3 No. 3 (2022): Remembering: a life dedicated to Education. Academic tribute to Professor Ángel I. Pérez Gómez, STUDIES AND ESSAYS, pages 98-103
DOI: https://doi.org/10.24310/mgnmar.v3i3.15341
Submitted: Sep 8, 2022 Accepted: Sep 19, 2022 Published: Sep 30, 2022
How to Cite

Abstract

Professor Imbernón makes a tour of the works of the tributed, Ángel Pérez Gómez, which have had the greatest influence on his thought, stopping to explain in detail this influence.
The analysis of the conception of didactics as a discipline and of the relationship between theory and practice that the work of Ángel has had on his thought stand out.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

References

Elliott, J. (2005). La investigación-acción en educación. Morata.

Gimeno, J. y Pérez Gómez, Á. I. (Ed.) (1988). La enseñanza: su teoría y su práctica. Akal.

Gimeno, J. y Pérez Gómez, Á. I. (Ed.) (1992). Comprender y transformar la enseñanza. Akal.

Gimeno, J. (Comp.) (2008). Educar por competencias, ¿qué hay de nuevo? Morata.

Pérez Gómez, Á. I. y Almaraz, J. (1981). Las Lecturas de aprendizaje y enseñanza. Bilbao: ZERO ZYX.

Pérez Gómez, Á, I. (1987). Las fronteras de la educación. Epistemología y ciencias de la educación. ZERO ZYX.

Pérez Gómez, Á. I, (1998). La cultura escolar en la sociedad neoliberal. Morata.

Pérez Gómez, Á. I. (2012). Educarse en la era digital. La escuela educativa. Morata