Main Article Content

Antonia Valenzuela Sánchez
E.E.I. Viento del Sur
Spain
Biography
Vol. 1 No. 1 (2020): ¿Hacia dónde va la investigación educativa?, EXPERIENCES, pages 198-209
DOI: https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i1.7297
Submitted: Dec 2, 2019 Accepted: Dec 17, 2019 Published: Jan 30, 2020
How to Cite

Abstract

In this paper it shown a diary of a teacher in we can see different moments of a four-years-classroom. The description and analysis of this moments is focused in assembly, projects method, the importance of together planification and space organization as well as game and its different types. All these moments seen from respect and emotional intelligent perspective.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

References

Burgess, D. (2018). Enseña como un pirata. Bilbao: Mensajero.

Díez Navarro, M.C. (1995). La oreja verde de la escuela. Trabajo por proyectos y vida cotidiana en la escuela infantil. Madrid: Ediciones de la Torre.

Pozuelos, F.J. (2.007). Trabajo por proyectos en el aula: descripción, investigación y experiencias. Sevilla: Cooperación educativa.

Romera Morón, M.M y Martínez Cárdenas, O. (2008). Los rincones: propuestas para jugar y aprender en el aula. Madrid: CESMA.

Trueba Marcano, B. (2015). Espacios en armonía. Propuesta de actuación en ambientes para la infancia. Barcelona: Octaedro.