Class diary: a day like any other at the children´s classroom

Authors

  • Antonia Valenzuela Sánchez E.E.I. Viento del Sur Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i1.7297

Keywords:

child education, asembly, learning basic projects, join planning, play

Abstract

In this paper it shown a diary of a teacher in we can see different moments of a four-years-classroom. The description and analysis of this moments is focused in assembly, projects method, the importance of together planification and space organization as well as game and its different types. All these moments seen from respect and emotional intelligent perspective.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
2
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
N/A
32%
Competing interests 
N/A
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
98%
33%
Days to publication 
58
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
N/A
Publisher 
Universidad de Málaga

Author Biography

Antonia Valenzuela Sánchez, E.E.I. Viento del Sur

Tutora de un aula de 4 años

References

Burgess, D. (2018). Enseña como un pirata. Bilbao: Mensajero.

Díez Navarro, M.C. (1995). La oreja verde de la escuela. Trabajo por proyectos y vida cotidiana en la escuela infantil. Madrid: Ediciones de la Torre.

Pozuelos, F.J. (2.007). Trabajo por proyectos en el aula: descripción, investigación y experiencias. Sevilla: Cooperación educativa.

Romera Morón, M.M y Martínez Cárdenas, O. (2008). Los rincones: propuestas para jugar y aprender en el aula. Madrid: CESMA.

Trueba Marcano, B. (2015). Espacios en armonía. Propuesta de actuación en ambientes para la infancia. Barcelona: Octaedro.

Published

2020-01-30

How to Cite

Valenzuela Sánchez, A. (2020). Class diary: a day like any other at the children´s classroom. Márgenes, Revista De Educación De La Universidad De Málaga, 1(1), 198–209. https://doi.org/10.24310/mgnmar.v1i1.7297