Extracurricular external practices: tutoring and supervision as a measure to increase quality.

Authors

  • Mª Ángeles Valverde Arrebola Universidad de Málaga Spain

DOI:

https://doi.org/10.24310/RevPracticumrep.v1i1.8257

Keywords:

University Company Relationship, External Practices, Curricular Practices, Extracurricular Practices.

Abstract

The university internship program represents the clearest op-portunity to train the new professionals required by organizations in this complex environment, not only to promote the development of tasks but also from the point of view of the development of profes-sional skills (skills, attitudes and aptitudes). The present study shows the analysis of the results obtained in the first Plan of Tutoring of Ex-tracurricular Practices that is implanted in the Malaga University, whose object is to foment and to take care of the external practices in the companies to create new professionals capable of transforming the companies in more Competitive and innovative. The total popula-tion on which the tutoring project was implemented was 2001 stu-dents and 1236 companies. We found that 82.61% of the total de-grees offered at the Málaga University (Degree or Postgraduate) have had extracurricular practices, with an approximate average duration of each practice is 4.5 months.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Mª Ángeles Valverde Arrebola, Universidad de Málaga

Licenciada en Geografía e Historia y Diplomada en Gestión y Administración Pública por la Universidad de Málaga, Experta Universitaria en Orientación Sociolaboral por la Universidad de Valencia. Es funcionaria de carrera de la Universidad de Málaga desde 1999 desempeñando diversos puestos en el ámbito administrativo en los campos de gestión de estudiantes, gestión de RRHH y finalmente en empleo desde el año 2012, ocupando la Jefatura de Sección del Servicio de Cooperación Empresarial y Promoción de Empleo en marzo de 2015.
Desde su puesto actual, y en el marco de la Red Universitaria de Estudios Estudiantiles (Área de Empleo), colabora en los grupos de trabajo integrados por responsables de los servicios de empleo de los servicios universitarios de empleo a nivel nacional.

References

Universidad de Málaga, I. (2017). Universidad de Málaga. Uma.es. Retrieved 10 January 2017, fromhttps://goo.gl/aivOzl

Ministerio de la presidencia, I. (2011). Real Decreto 1707/2011, de 18 de noviembre, por el que se regulan las prácticas académicas externas de los estudiantes universitarios.https://goo.gl/b4o9IO

Ministerio de la presidencia, I. (2014). Real Decreto 592/2014, de 11 de julio, por el que se regulan las prácticas académicas externas de los estudiantes universitarios. https://goo.gl/fMF2Sa

Ministerio de la presidencia, I. (1981), Real Decreto 1497/1981, de 19 de junio, sobre Programas de Cooperación Educativa. https://goo.gl/dZA19Y

Ministerio de la presidencia, I. (2010) Real Decreto 1791/2010, de 30 de diciembre, por el que se aprueba el Estatuto del Estudiante Universitario. https://goo.gl/aGA0G7

Published

2017-01-29

How to Cite

Valverde Arrebola, M. Ángeles. (2017). Extracurricular external practices: tutoring and supervision as a measure to increase quality. Diario De Practicum, 1(1). https://doi.org/10.24310/RevPracticumrep.v1i1.8257

Issue

Section

Investigación