Country Brand Argentina: its system of visual identity
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12735Keywords:
Argentina Country Brand, visual identity, graphic system, guarantee brandAbstract
This paper presents the most outstanding details of Marca País Argentina (Argentina Country Brand), a product of the selection process announced to provide this nation with a system of visual identity that graphically synthesises its main features. The aspects it promotes range from the feasibility of real-estate investments to the quality of the workforce, adventure tourism or technological infrastructure. It must also operate with the same level of efficacy both locally and abroad, while promoting integration and unity in diversity. Moreover, it responds to both rational and emotional factors, trying to balance the aspirational and the existent.
Downloads
Metrics
Publication Facts
Reviewer profiles N/A
Author statements
Indexed in
-
—
- Academic society
- N/A
- Publisher
- Universidad de Málaga
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).

14.png)