Country Brand Argentina: its system of visual identity

Authors

  • Guillermo Brea Argentina

DOI:

https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12735

Keywords:

Argentina Country Brand, visual identity, graphic system, guarantee brand

Abstract

This paper presents the most outstanding details of Marca País Argentina (Argentina Country Brand), a product of the selection process announced to provide this nation with a system of visual identity that graphically synthesises its main features. The aspects it promotes range from the feasibility of real-estate investments to the quality of the workforce, adventure tourism or technological infrastructure. It must also operate with the same level of efficacy both locally and abroad, while promoting integration and unity in diversity. Moreover, it responds to both rational and emotional factors, trying to balance the aspirational and the existent.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Guillermo Brea

Especialista en identidad visual y comunicación institucional, ha trabajado en los últimos quince años en proyectos de identidad visual y asesorando en estrategias de comunicación a organizaciones públicas y privadas. Su estudio, Brea, García Barra y asociados obtuvo en 2008 el Premio Innovar en la categoría Diseño Gráfico. Cursó estudios de arquitectura, diseño gráfico y comunicación. Realizó además cursos de posgrado en sociología, comunicación política, evaluación de proyectos y prospectiva estratégica entre otros. Desde 1989 ejerce la docencia universitaria. Es profesor titular de grado (www.catedrabrea.com.ar) y de cursos de posgrado en la Universidad de Buenos Aires.

Published

2009-03-08

How to Cite

Brea, G. (2009). Country Brand Argentina: its system of visual identity. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 1, 59–67. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12735

Issue

Section

Promotion