Visual codification and de-codification of types in the Corporate Indentity System

Authors

  • Daniel Raposo Portugal

DOI:

https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12732

Keywords:

Typography, visual identity, logotype, system, type, corporate identity

Abstract

This paper deals with the strategic resource of types as signs of Corporate Visual Identity, and therefore, as actors taking part in the brand phenomenon. A type is a sign created by human activity and, at the same time, it can also be a strategic element favouring the Corporate Visual Identity. This paper is part of an ongoing PhD Thesis on Design which aims at exploring the type signification capacity as an element of the Corporate Visual Identity system.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Daniel Raposo

Daniel Raposo Martins (1977), es diseñador de comunicación, desarrolla su actividad profesional en el área de Identidad Corporativa, sobre la que investiga y escribe. Estudia diseño desde 1993, es licenciado en Diseño de Comunicación y Técnicas Gráficas, especialidad Diseño Gráfico y Publicidad por la Escuela Superior de Tecnología y Gestión del Instituto Politécnico de Portalegre, Portugal. Máster en Diseño, Materiales y Gestión de Producto, con proyecto final de título “Gestión de Identidad Corporativa: del signo al código” por la Universidad de Aveiro, Portugal. Doctorando en Diseño en la Facultad de Arquitectura de la Universidad de Lisboa, Portugal.
Reside en la ciudad de Castelo Branco, Portugal, donde es profesor de Diseño y director del curso de Diseño de Comunicación y Producción Audiovisual en la Escuela Superior de Artes Aplicadas del Instituto Politécnico de Castelo Branco (www.esart.ipcb.pt).
Desarrolla proyectos como diseñador e investigador, coordina proyectos académicos (http://bauhaus. esart.ipcb.pt), es responsable de la revista de investigación y enseñanza Convergencias (http:// convergencias.esart.ipcb.pt), representa a Portugal como invitado en la red DirCom Iberoamericana (http://www.reddircom.org) y en DIB-Diseño Iberoamericano (http://disenoiberoamericano.com).

Published

2009-03-08

How to Cite

Raposo, D. (2009). Visual codification and de-codification of types in the Corporate Indentity System. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 1, 39–44. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12732

Issue

Section

Research