World Design Capital, an initiative with a future if it communicates more and better
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12747Keywords:
World Design Capital, city, design, social designAbstract
The historical view of design as the most superficial and least important part of reality has given way to a much more pragmatic one in which the beauty of an object carries almost as much weight as its functionality and, in some cases, even more. Today, we all, as consumers, prefer something useful and beautiful to something just useful. Faced with this reality, the World Design Capital -WDC- initiative, proposed as a tool to improve the social, cultural and economic situation of a city for a year, taking advantage of all the benefits that design can offer, is a very attractive proposal and a real 'oxygen balloon' full of imagination for cities in the times of economic and social crisis we are living in.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).