King & Miranda Design. A cosmopolitan vision of design
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12740Keywords:
cosmopolitan design, industrial design, emotional power, functional thinking, essential designAbstract
Santiago Miranda and Perry King make up the perfect tandem for the efficiency and cosmopolitan vision by which this study is defined. They unite the two stylistic concepts of design —the Mediterranean and Anglo-Saxon ones— at their best, in the combination of emotional power and functional thinking, considered as essential components of the creative act. Their work on electronic products, lighting, house and street furniture is supplemented with the creation of atmospheres, exhibition areas, settings where objects/works coexist in effective harmony with limits and volumes, colours, lighting, and the presence of the intended recipient.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2009-03-08
How to Cite
García Garrido, S. (2009). King & Miranda Design. A cosmopolitan vision of design. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 1, 89–98. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12740
Issue
Section
Path
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).