Connecting ideas
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2009.v1i.12734Keywords:
design methodology, design theory, design practice, local versus global, being able to seeAbstract
Two ways of understanding Design practice, its origin and historical justification. The methodology in the process of work of Design. Talent, intuition and creativity as opposed to method and system. Design as “practice of problem solving” and Design as “artistic practice”. The School of Ulm and the ‘postmodern’ stage of Design. What is useful and functional in Modernity as opposed to the emotional values in products. The discredit of authorship in arts, in literature. The search for the vernacular and native in a globalized society. The demand for anonymous ‘creativity’ as a commercial resource. Too much specialization as opposed to ‘being able to see’ in order to understand.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).