Disseminating research in the field of Design
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2010.v2i.12713Keywords:
Design, documentation, information, CDD-IMPIVA disseny, dissemination, research, scientific research, impact factor, Arts & Humanities Citation Index, scientific journal, innovation, historical referents, management, trends, prospective, expertsAbstract
This article attempts to initially refl ect on the meaning of research and its links with design as an activity, paying attention to its means of dissemination. In a society wherein the main information medium is the Internet, Specifi c Documentation Centres have emerged. These provide various resources which make the initial process of search and defi nition of the design project possible. In this line, the analysis of the management system used at the CDD-Centre de Documentació IMPIVA disseny is presented as the framework to validate the transfer and dissemination of the results obtained from researching on Design. It can also be considered an information point and database to research on Design: projects, exhibitions, conferences and talks, etc.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).