The ‘practice’ of design in the formative project of the Academy of St. Luca
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2010.v2i.12698Keywords:
artistic academic institutions, drawing, Academy of St. Luca in Rome, practice of designAbstract
The activity developed by academic institutions as centres of critical elaboration of the artistic thought emerges as a paramount theme in the defi nition of the cultural histories that enlivened Europe in the 18th century. This brief article analyses the role and infl uence exerted by the Roman Academy of St. Luca as regards its organization and the practice of competitions. The practice of design was one of the key aspects of the formative project of the Academy, with the birth of a particular ‘kind’, the ‘representations on the occasion of the competitions’, which occupies autonomous application fi elds in comparison to those engaged in professional design.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).