Design and knowledge
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2010.v2i.12693Keywords:
design and knowledge, creativity and knowledge, concept of innovation, innovation processesAbstract
The aim of the idea is to deal in depth with the relationship between design and innovation. Particularly, creativity and knowledge are the grounds to understand what we want to say when we talk about the concept of innovation. Companies and territories do not have the chance to develop innovation without creativity and knowledge. In fact, design has a leading role in innovation because of its multidisciplinary nature and tools. Design would be considered a director able “to talk” with every kind of competence involved in innovation processes. This is possible through continuous exchanges and comparisons.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2010-06-06
How to Cite
Pelosi, S. (2010). Design and knowledge. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 2, 18–22. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2010.v2i.12693
Issue
Section
Research
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).