To be continued... posters straight to the heart
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2011.v4i.12663Keywords:
poster, graphic design, social communication, organ donation, advertising campaignAbstract
To be continued... aims to promote organ donation. This term, associated with the seventh art, sends a positive message to donors and their families as well as to patients who are on the waiting list for transplants. For its graphic representation we proposed a morphing of square to heart. In this way, we strengthen the idea of continuity by transforming a full stop into a full stop thanks to the love of a donor.
Estudio Buenavista joins, through its Association, Ken Garland's manifesto "First things First" updated in 1999 and signed by graphic designers, photographers and visual communicators to join forces around social and cultural marketing.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Downloads
Published
2011-01-09
How to Cite
Díaz-Cantelar García-Junco, D. (2011). To be continued. posters straight to the heart. I+Diseño. Revista Científica De Investigación Y Desarrollo En Diseño, 4, 55–63. https://doi.org/10.24310/Idiseno.2011.v4i.12663
Issue
Section
Articles
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).