Design at information age
DOI:
https://doi.org/10.24310/Idiseno.2011.v4i.12658Keywords:
design concept, network society, technology, paradigm shiftAbstract
The Cox report, a research conducted by the Design Council of Great Britain and published in 2005, defines design as: "what links creativity and innovation. It shapes ideas into practical and attractive propositions for users or customers. Design can be described as creativity employed for a specific purpose".
Today, design is opening up to other possibilities not previously considered. This does not mean, however, denying the industrial nature of design, which can and should collaborate in redefining the very concept of industry. In any case, it must be admitted that we are in a period of necessary change for all areas and fields of design, caused fundamentally by the social and economic situation in which it currently has to develop, although without losing sight of the fact that the discipline began to question its own paradigms, especially in the last thirty years of the twentieth century.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).